Låg aktivitet på Utsidan?

nog för att det finns många liknande frågeställningar om tält, bästa vägen osv men kan nog bero på att utsidans egen sökfunktion är värdelös. Enklare att googla frågan och lägga till "utsidan".
 
Läser men skriver inte så mycket numera, har fått in andra intressen som tar tid och dagarna ute i busken är inte lika många som tidigare.

I krokarna där jag bor finns Sörmlandsleden med ett bra forum på Facebook, det tar och svarar på en hel del frågor.

Ny utrustning? Har 4-5 tält, flera ryggor i olika storlekar, flera kök, sovsäckar, liggunderlag samt kläder och behöver inte köpa nytt på många år.
 
Personligen, men det här är min ytterst personliga åsikt, skulle jag kanske önska mig mer information om olika flerdagsvandringar ute i Europa här på Utsidan, men den informationen kan man också hitta på andra ställen, men inte alltid på svenska.

Är allmänt taget ganska nöjd med Utsidan.


DÄr sådana frågor uppstår brukar jag kunna hänvisa till min sajt huthyfs.com Sen finns ju också bergtagna.se som drivs av en utsidanmedlem, Bengt Olsson
 
nog för att det finns många liknande frågeställningar om tält, bästa vägen osv men kan nog bero på att utsidans egen sökfunktion är värdelös. Enklare att googla frågan och lägga till "utsidan".

Fast lika usel som Fejjans sökfunktion kan den aldrig bli.
Den verkar ju vara skapad för att man ska ge upp och bara ställa frågan igen i stället...
Jag brukar också köra med ditt knep för att hitta saker här, och även om man inte lägger till utsidan så får man ofta många och bra träffar härifrån :)

/OJ
 
Jag har varit här nu 2 1/2 år och jag tycker att aktiviteten under den tiden varit lagom med lite aktivare perioder och lite lugnare perioder. Som en person med OCD har jag lätt att fastna i beteenden som att måste kolla igenom vissa websidor dagligen oavsett ... så är jag glad att här kan jag snabbt se vad som är intressant för mig utan att det tar massa tid.
Och sen som den aspergaren jag är så fullkomligt älskar jag när man nördar ner sig i spefika ämnen som knivar (trots att jag inte själv är någon kniventusiast - bara det funkar är jag nöjd) brännare bränslen utrustning i övrigt och så vidare.
Och sen att det finns sådan variation av folk allt från de som tar sig igenom Kungsleden med 5kg packning på 2veckor till såna som blir nöjda med 5km-promenad med 35kg packning till närmsta sjö.
Uteliv är ju ändå det som förenar oss och inte någon elitism att gör du inte minst detta så är du ingen vandrare. Elitism får jag nog av på andra plattformar.
Så länge leve Utsidan om så i maklig takt.
 
Utsidan har varit en skola för mig. Trots mina dryga sextio år med ett långt friluftsliv finns det alltid något nytt att lära sig.

Utan att gå in på vad just jag har haft som behållning så kan jag kanske hålla med om den relativa torftigheten som blir när nya generationer ska kliva in på det här området för oss gamla surdegar.

Det är kul att läsa hur nya och erfarna men ändå inte de äldsta här på forumet ständigt och tålmodigt ger svar på frågor som andra kanske ler åt. Ett kvitto på att Utsidan fyller sitt behov.

Vår nestor Seobserver, Xxargas, Odd, och alla vad ni nu heter ska ha ett erkännande från oss som följt med utsidan i alla år. Tack för ert stora engagemang. Tack för all den kunskap ni förmedlat under alla år.

Klart utsidan fyller sin funktion. Nya generationer kommer alltid att behöva den kunskap äldre generationer har förvärvat och vill delge andra.

Vi träffas som vanligt här även om vi har vänner som går och nya som kommer.

👍🏻
 
Sökning

Jag brukar mest sökfunktionen på Utsidan för att hitta inlägg som jag vet jag läst tidigare. Det brukar fungera men det tar ofta tid att hitta rätt söktermer.

Håller med om att interna sökfunktionen inte är så bra. Kanske vore värdefullt med en tutorial hur man anvönder google för att söka på utsidan både för gamla rävar och andra?

Jag tror att det är svårare att få napp med sökning när man inte läst gamla trådar tidigare.

Thure
 
Fast lika usel som Fejjans sökfunktion kan den aldrig bli.
Den verkar ju vara skapad för att man ska ge upp och bara ställa frågan igen i stället...
Jag brukar också köra med ditt knep för att hitta saker här, och även om man inte lägger till utsidan så får man ofta många och bra träffar härifrån :)

/OJ

ja jag känner inte till FB så bra så kan inte jämföra, men tycker hela FB är för stort och oöverskådligt, men de gånger jag testat det slutar det alltid med att jag undrar hur fan man hittar nåt kul?

Att googla fram saker tycker jag är ganska lätt och går sällan in i de avancerade sökningarna. Det brukar räcka att skriva frågan i googlerutan eller kanske bara skriva olika "taggar" - enstaka ord som kan kopplas till ens frågeställning.
 
Jag har inte hittat några bra filterfunktioner i FB och allt hamnar i en enda röra. Är med i marketplace som dränker alla andra flöden.
Upplever också att många skriver oseriösa inlägg.

Youtube tror jag tar användare från traditionella forum. Kan vara enklare att producera material utan att behöva skriva och fotografera. Går att producera hyggligt material med en mobiltelefon eller platta inklusive redigering.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...