Vart kan jag hitta kantareller hyffsat nära Stockholm?

Tja!

Ja, som rubriken lyder. Skulle vilja plocka kantareller någonstans i Stockholmsområdet i helgen, någon som känner till något bra ställe? Bor i stan och kan tänka mig att åka ganska långt, kanske 1-2 timmar därifrån.

Med vänlig hälsning
 
Jag vill inte vara dryg...men ut å finn dina egna "smultronställe". Inte en käft berättar för mig vart det är bra fiske. Men genom många turer och envetenhet så finner jag egna platser. Å jäkligt kul har man också ;)
 
Det är ju som att fråga en Guld grävare var Guld ådern finns!

Finns i löv & barrskog och det är tillrådligt att alltid lämna några exemplar kvar när man är ute och plockar dom! På så vis kan de få chansen att sprida sig...

Mvh troswe
 
Frugan och jag var ner och hälsade på släkten. Vi tog bilen och åkte strax utanför Sergels torg utanför tullarna... 😊. och fyllde korgarna med taggisar, trattisar, gula, citronsk, kalle j, blodriska, mm på någon timma. Just nu är det ett kanonår med svamp hos er.
 
Jag vill inte vara dryg...men ut å finn dina egna "smultronställe". Inte en käft berättar för mig vart det är bra fiske. Men genom många turer och envetenhet så finner jag egna platser. Å jäkligt kul har man också ;)

Hehe, nej det förstår jag såklart! Det var knasigt skrivet, var lite trött igår. Men undrar väl mer egentligen om någon vet någon skog där man överhuvudtaget kan hitta svamp då det ju tydligen ska vara totalt jävla omöjligt på vissa ställen.
 
Frugan och jag var ner och hälsade på släkten. Vi tog bilen och åkte strax utanför Sergels torg utanför tullarna... . och fyllde korgarna med taggisar, trattisar, gula, citronsk, kalle j, blodriska, mm på någon timma. Just nu är det ett kanonår med svamp hos er.


Jo jag vet att det är ett kanonår, men bara för det finns det väl inte svamp överallt? Eller? :)
 
Det är ju som att fråga en Guld grävare var Guld ådern finns!

Finns i löv & barrskog och det är tillrådligt att alltid lämna några exemplar kvar när man är ute och plockar dom! På så vis kan de få chansen att sprida sig...

Mvh troswe



Så det är bara att gå ut vart som helst ungefär? Ingen speciell typ av skog osv. osv. osv.? Med vänlig hälsning
 
Lite sent att skriva inlägg efter kl 00? ;)

Om du läser noga så skiljer det nästan exakt ett år på när personen blev medlem och när senast inloggas stämpaldes - dvs personen var inloggar 364 dagar och drygt 20 timmar efter hen blev medlem - inget märkligt alls.
Och när personer jobbar, sover är vakna och postar på utsidan anser jag vara upp till var och en. Lika mycket upp till var och en om man avslöjar sina svampställen men tror få avslöjar sina svampställen så brett som i ett stort nätforum.
Kanske bättre lycka att söka på fejjan efter folk som skryter om sina svampfynd med bilder och lagligt försöka lista ut var bilderna är tagna.

Lycka till!

/Patrik, långt från Stockholm
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
hälsingland Vad har jag hittat? Bär och svamp 4
majjen Vilka blommor har jag sett? Bär och svamp 12
thomasj Fårticka...Hur skall jag göra? Bär och svamp 5

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...