Gissa position

tjonsson; sa:
Tack för det klargörandet. Jag var nämligen i trakterna i somras och fick aldrig riktigt ordning på de norska topparna.
Jag stannade två nätter vid den lilla sjön och gjorde dagsvandringar eftersom jag insåg att mat och bränsle inte skulle räcka för att gå runt Sállohávrre. Det var vackert och folktomt. Om jag får ordning på mina knän så skall jag norr om Sállohávrre men då kommer jag in från Norge.
 
Riktigt. I was scanning my negatives from 1995 and I wasn't completely sure anymore. I knew that is was Siellavagge but I didn't remember the name of the mountain.
 
maarten@kebnekaise.nl; sa:
Riktigt. I was scanning my negatives from 1995 and I wasn't completely sure anymore. I knew that is was Siellavagge but I didn't remember the name of the mountain.

Det var en fin bild. När jag gick där vadade vi i dimma. Men jag fick tillfälle att studera fjället på vägen upp mot Mårma. Jag är rätt så säker på att det är Honga. Visst är bilden tagen mot öster? (The picture is taken with the camera facing east, isn't it?)
 
I do not remember exactly. But when you mentioned the name Honga I recognized it. I'm not sure but isn't the picture taken from lake 1062 to the north-east? (you can answer in Swedish but it's still a bit difficult for me to formulate sentences in Swedish)
 
maarten@kebnekaise.nl; sa:
I do not remember exactly. But when you mentioned the name Honga I recognized it. I'm not sure but isn't the picture taken from lake 1062 to the north-east? (you can answer in Swedish but it's still a bit difficult for me to formulate sentences in Swedish)

Jo, det är Honga. Jag har inga bilder själv på det från den riktningen, men jag är hyser inga tvivel längre. Den karaktäristiska lilla blocket mot söder är omisskännligt.
 
Jag är inne på Padjelantaleden någonstans efter Virihaure. Men jag får inte ihop det med topparna i fjärran.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...