• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Vad jobbar du med?

Har varit medlem här sedan 2001 och en hel del personer känns som om man "känner". Tänkte att det skulle vara kul och intressant att se vad folk här inne jobbar med till vardags. Kanske se om någon typ av arbete är mer representrat än andra, så jag börjar.

Jag arbetar sedan 30 år med läkemedelsforskning på AstraZeneca. Håller på med analytisk kemi i många olika former, just nu är det analys av biomarkörer som gäller.
 
Halaj!

Intressant tråd. Tyvärr tror jag att den inte kommer att spegla tvärsnittet av medlemmarna här.
Därför är den dödfödd.
Bara de som tycker att de har jobb man kan skryta med i baren kommer att deklarera vilken tjänst de har.
Den som står på löpande bandet på firma x kommer inte att göra ett inlägg här.

Min fördom säger mig att forumet har en enorm slagsida åt medelklassen.
Bara den som sitter hela dagarna och knappar på en dator har ett behov av att knata i skogen, paddla kajak, eller vad man nu gör, på sin fritid.
Den som har ett kroppsarbete har inte behovet. Och hänger inte här heller.

Själv? Jobbar på Volvo PV, som provningsingenjör. Med transmissionen som kommer att komma med hel-elbilar.

//T
 
Producerar numera mestadels CO2 med olika haverireservsdieslar och gasturbin på ett kärnkraftverk,
efter att i ~30 år skiftarbetat i kontrollrummet på det största av de tre blocken... Ser nu fram emot min
pensionering och alla sovmorgnar - det skall bli mig ett sant nöje att kasta väckarklockan riktigt långt
ut i kylkanalen!
/Odd
PS
Kör en ren elbil som tjänstebil - den kallas ElMonstret och är en Renault Kangoo ZE kortchassiskåp
(med bland annat en 200liters dieseltank inbyggd bak i skåpet...)
 
Mitt jobb är inte direkt nåt att skryta med, men det brukar vara så att folk ångrar att de frågade eftersom jobbet är så pass udda och svårt att förstå:)

Jag är idag Certification Authority och Program Manager på en Notified Body för MDD.

För 10 år sen var jag provningsingenjör som provade elektrisk medicinteknisk utrustning.
 
Jag är vaktmästare på en teater. Det innebär oftast att man inte ser dagsljus under arbetstid. Då är det extra skönt att vara ute i naturen på fritiden.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
I ett försök att sticka ut en smula så kan jag ju säga att jag jobbade på föräldrarnas lantbruk ett par mil utanför Skellefteå när jag började hänga här på forumet.
Sedan flyttade jag ner till Skåne och jobbade på mekanisk verkstad några år.
"Tyvärr" tillhör jag nu också "kontorsråttorna" och "medelklassen", som maskiningenjör. ;)
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...