Rutt för solovandrare Bergslagsleden

Som rubriken säger, funderar på att gå 5-7 mil på Bergslagsleden i sommar med en av hundarna. Problemet blir då direkt att det knappt finns någon kollektivtrafik i södra delen.

Hade velat se Tiveden och därmed utgå från Stenkällegården. Men här finns ingen trafik alls, så visst kan man ställa bilen där, men hur sjutton tar jag mig tillbaka dit från exempelvis Svartå herrgård?

Alternativt, är det någon som har förslag på annan rutt längs Bergslagsleden där man mestadels går i skog eller på mossar? Kanske någon som passerar Kindla naturreservat?
 
Hej,
Det finns bussförbindelse till Karlsborg/Forsvik där du kan ta sista biten på Vätterleden till Stenkällegården och sedan fortsätta på Bergslagsleden norrut genom Tiveden.
Har gått här för ett antal år sedan och minns det som mycket skog och i stort sett helt folktomt. Har gått stora delar av Bergslagsleden (allt utom de tre etapper som ligger längst norrut mot kloten) och rastplatsen vid Gråmon är den som jag upplevt som klart bäst, var mycket väl underhållen när jag var där, vatten, eldstad och ved allt i perfekt skick.
Då jag inte vet hur långa dagsetapper du planerar är det svårt att tipsa om avslut men det finns möjligheter norrut att hitta förbindelser även om man kan behöva anpassa målgången till rätt dag ...

Go vandring :)
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...