Askens innehåll igen

*Liten fällkniv
*Plastpåsar (för vatten o bär)
*Påsförslutare
*Nålar, tråd, säkerhetsnål, knapp
*Signalspegel
*Penna o plastpapper
*Ståltråd
*Puritabs
*Kaliumpermanganat
*Imodium
*Krokar fiskelina sänken
*Soda (urlakning)
*Eldstål magnesium litet
*Tvål
*Plåster
*Trådsåg
*Visselpipa
*Kompass
*Bryne
*Liten cigatetttändare
*Telefonkort/Kreditkort
*Tejpremsor

Det här har visat sig fungera praktiskt i flera olika världsdelar, med mycken god vilja går det ner i en liten tobaksburk.
Som stomme till askar, pungar har det också fungerat bra. Men det viktigste är vilja och kunskap att använda vad man har i tid.
Vid busväder kvittar det om du fryser fast 80 km eller 10 m från räddningen.
Vid ökenbruk har jag kompletterat med slang och plastfolie.
Duk att suga fukt med har jag som halsduk.....Den som resonerar att en bra kostbar detalj är för dyr får gärna avstå....men flera billigare brukar bli dyrare i det långa loppet.
Tipset om bågsågblad i bältet håller jag på att sjösätta, någon som har erfarenheter? Mina bälten är gjorda i bågform och det är inte bladen!
En liten Sandviken bågsåg har med gott resultat följt med mig liksom en Glock spade men de rymms inte i asken. Sågen i G-spaden är betydligt sämre i avverkningskapasitet än bågsågens. Trådsågen uppspännd är även den bättre men jämfört med knivmodellen så är G-spadens såg bra!
Så träna sinnet vad gör jag om...............
Täna bruket av medförd utrustning, karta och kompass främst, drick rikligt med vatten, gärna kroppsvarmt och glöm inte chokladkakan eller jägarsnuset....
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
skenya Kanske igen... Överlevnad 9
raderad04 Ralston är ute igen! Överlevnad 3
Mal Försvarets vita skinnhandskar....igen Överlevnad 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.