Untitled

  • Trådstartare fred.nettan.bowers@ebox.tninet.se (Anette Nilsson-
  • Start datum

fred.nettan.bowers@ebox.tninet.se (Anette Nilsson-

Gäst
Inom nån vecka kommer jag att köpa antingen en Prijon Seayak eller en Point 65°. Valet är lika mycket en ekonomisk fråga i och med det rör sig om två stycken. Det jag undrar är om någon har synpunkter angående dessa. Är det bättre med en ¨dyr¨ plast gentemot en billigare glasfiber eller tvärtom? Jag är nybörjare och chansen att jag skulle känna skillnaden är mycket liten då man koncentrera sig på så mycket annat en just finesserna. Tacksamt för synpunkter.
 

Anonym från gamla forumet

Gäst
Det är mycket en smaksak !

Om du inte bryr dig så mycket om finishen på kajaken rekommenderar jag Prijon, den håller högre sjövärdighet ( går bättre i hög sjö )än Point-65. Båda är bra kajaker och utmärkta att starta med. Jag själv har en Icefloe och anser den vara suverän. Ett tips är att överväga köp av en begagnad "högkvalitetskajak" typ Icefloe, Sirius, Viking eller liknande. För en begagnad sådan ligger priset på 9-12.000 beroende på ålder, slitage och tillbehör som följer med.
Priset för en begagnad kan tyckas högt men fördelen är att man får igen pengarna den dag man vill byta upp sig eller sälja.
Lycka till, vad du än väljer kommer du inte ångra att du köpt en kajak !
Magnus Cramne
 

sms3448@post.netlink.se (Ea)

Gäst
Ea

Som svar på din fråga en liten frågeställng.1 Skall du paddla
mycket och långt, Eller enbart dagsturer.När du har svarat dig själv på dom två frågorna Då har du kommit lite närmare
svaret.Min egen inställnig är glasfiberkajak dom är inte så svåra att reparea om man har otur.Sen får man manju se lite till kostnaderna man skall ju ha bra övrig utrustning som
kan kosta lite, det är ingen mening att köpa det billigast
på marknaden man ångrar sig oftast.Lycka till med valet
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Untitled Paddling allmänt 1
Untitled Paddling allmänt 0
Untitled Paddling allmänt 1
sörenson Untitled Paddling allmänt 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.