Någorlunda billiga Överlevnadskurser?

Jag är på jakt efter överlevnadskurser som håller sig innom vissa prisklasser, <1000 kr/pers. Jag söker för en förening FUFFENS Trollhättans Unga Forskares räkning. Vi hade tänkt oss en kurs på ca. 3 dagar alt. över ett veckoslut (2 dagar).
Är mycket tacksam för svar. Ni kan även maila mig,
mjohansson@home.se om ni så önskar.

Tack på förhand.

//Mattias
 
Försvaret frivilighetsorganistainoer

Ring och fråga de lokala Frivivlighetsorganisationer på din ort. Prova Hemvärnet, FBU (föreningen för frivilig befälsutbildning), det finns mer. Ring och fråga efter HV fri (säg i ett ord) på ditt närmaset militäranläggning. De kan säkert hjälpa dig med en ledare som kan arrangera det. Vilken Nivå vill ni ligga på. Jag kan kanske arrangera något åt Er om Ni inte hittar något.
Du kan maila mig på: resenaren@hotmail.com/Ronnie
 
Friluftsfrämjandet har

Friluftsfrämjandet har en del överlevnadskurser, ofta billigt och bra. Kolla på deras hemsida, http://www.frilufts.se. Där kan du också söka efter ledare i din hemtrakt, som kanske kan hjälpa till och arrangera överlevnadskurser.
Ulf J
 
Svenska Överlevnadssällskapet

Kontakta svenska överlevnadssällskapet vilket du borde kunna nå via civilförsvaret på din ort. De borde kunna ordna en helgkurs. Jag gick själv en sådan under ledning av Harry Sepp hösten 1990 för Friskis och Svettisledare i Stockholm. Det var intressant att prova på att anstränga sig i regnväder med endast rötter som föda. Man lär sig att prioritera sitt och de andra i gruppens välbefinnande vilket är nyttigt i nästa alla friluftssammanhang. Den psykologiska inställningen blir avgörande för hur väl man klarar av en sådan övning. Mycket lärorikt väl investerade pengar och tid.

Thure
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
niklas_floren.nu Överlevnadskurser Överlevnad 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.