ICE-koden

Jag har ICE1-3 (mom, dad, boyfriend) i båda mina telefoner. La in det för någon månad sen efter att ha läst om det på ett annat ställe.
 
jag har inte ICE för att här uppe i norra delen av landet så funkar det inte så bra med mobilen på vissa platser t.ex i fjällen och lågland är det ingen ide att ha mobilen med sig.
 
jag har inte ICE för att här uppe i norra delen av landet så funkar det inte så bra med mobilen på vissa platser t.ex i fjällen och lågland är det ingen ide att ha mobilen med sig.

Fast ICE är ju först och främst till identifiering och medicinska frågor från sjukvården. Så ICE-numrena har sjukvårdspersonalen nytta av när du är omhändertagen och då finns det tillgång till både radio, fast telefon och andra abonnemang så det finns en ganska stor vits att ha den inlagd ändå.
 
Fast ICE är ju först och främst till identifiering och medicinska frågor från sjukvården. Så ICE-numrena har sjukvårdspersonalen nytta av när du är omhändertagen och då finns det tillgång till både radio, fast telefon och andra abonnemang så det finns en ganska stor vits att ha den inlagd ändå.

precis, dom har väl ett radiosystem vilket möjliggör kontakt med annan personal med fast telefon?
 
Vilket värde har ICE-markeringen egentligen?

Ponera att man råkat illa ut, uppenbarligen så illa att man inte kan meddela sig själv med omgivningen.

Alltså behöver polisen ta kontakt med ens anhöriga. Jag kan ju tänka mig att det i ett sådant läge är synnerligen viktigt att det blir rätt - man vill ju inte leverera dödsbud till fel person. Jag inbillar mig att man försöker återfinna anhöriga på stabilare grund än en mobiltelefon som strängt taget kan tillhöra vem som helst.

Vore intressant att höra från någon som arbetar inom polis eller akutsjukvård vilken inställning man har till ICE-markering i mobiltelefonen.
 
dödsbud.. det finns massor med anledningar till att man kan vara indisponibel och det kan vara vettigt att kontakta anhöriga utan att någon har avlidit.. det värsta som finns är att inte veta..
 
Jag har ICE mother, ICE father, ICE spouse i min mobil ser det som en självklarhet. Tycker att mobiltillverkarna borde ha med det i installationsfasen av en ny mobil likväl som det ställs frågor om dagens datum mm.
 
Fungerar i verkligheten

Jag vet från verkliga livet att detta med ICE inlagd på några nr fungerar och det underlättar och snabbar på om man av någon anledning är tvungen "identifiera" en t.ex medvetslös person utan ID handlingar osv...
Naturligtvis ligger det ett stort anvar på den som använder nr för att söka anhöriga, ingen är ju så dum att man bara ringer ett ICE nr och säger " er man är död" osv..... . det gäller också att den som äger tfn att ice markera rätt nr så att man får tag i en person som vet vad det handlar om, och man bör alltså meddela de som får äran att att var dessa kontaktpersoner, som utses, att de nu är detta så att de inte en dag står helt frågande och kanske blir chockade å inget vet.

Men, det finns också de som lägger in ICE nr i tfn som man måste öppna med en code... inte så bra!
 
jag har inte ICE för att här uppe i norra delen av landet så funkar det inte så bra med mobilen på vissa platser t.ex i fjällen och lågland är det ingen ide att ha mobilen med sig.

Jag fattar inte. Varför har du ens en mobiltelefon i så fall?

Jag har ICE wife, ICE father etc.
Lite jobbigt är det med dubblerade kontakter eftersom min telefon berättar att SMS:en kommer från ICE Wife snarare än visar hennes namn.
 
Testa lägga till en stjärna * efter ICE-numret. Funkar fortfarande att ringa men numret känns inte igen som avsändare av SMS o dyl.

Smart!
Jag kallade dem, som nämnts i ett tidigare inlägg, "ICE1 Xxx", "ICE2 Yyy" och "ICE3 Zzz" och valde personerna i den ordning jag skulle önska att de blir kontaktade, om möjligt.
 
Det funkar verkligen. JAg har fyra ICE i min mobil och det funkar. Jag blev sjuk och de kontaktade anhöriga enligt den ordning jag hade angivit i mobilen. De ringde #1 först, när h*n inte var tillgänglig gick de vidare till #2.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...