Var handla reservdelar till kite i Åre?

Hej

Jag är ganska ny på kiting och drog av mina bromslinor i dag... efter att kiten snurrat och virat ihop linorna gick de av (båda). De gick av bara en kort bit från änden så nya linor ska nog inte behövas.

Däremot kommer jag att behöva nya "vet inte vad de kallas" för att kunna fästa ändarna igen, alltså de "överdrag" som sitter längst ut mot änden på linan. Såvitt jag förstår är ju själva linan av kevlar och om jag försöker knyta den så kommer den att skära av sig själv, det jag behöver är altså den del som ser ut som en bit repsnöre och träs på änden av linan... skickar med en bild så blir det tydligt.

Vet någon vem jag kan kontakta för att handla sådant i Åre eller möjligen Östersund?? Alternativt nya linor, beroende på vad de kostar.

Ifall någon undrar så är det en Peter Lynn Reactor 4.9, altså en liten enkel kite som jag kör utan bom & sele. Den räcker för att få ganska bra fart över snön, men jag funderar ändå på att låta den "växa upp" till en större kite med bom & sele en dag... :)
 

Bilagor

  • IMG_2679.jpg
    IMG_2679.jpg
    18.1 KB · Visningar: 304
Hej,

har inte speciellt bra koll på Peter Lynn kajts och inte heller området kring Åre, men här är två tips som kanske kan hjälpa dig om du inte redan fixat det.

Simon Jaktlund som jobbar på Storulvåns fjällstation har bra koll på kajter och känner mkt folk i Åre osv. Så antingen ring upp till sporten på Storulvån eller åk upp dit och prata med Simon. Dom kan ha reservdelar dock nog inte för Peter Lynn eftersom dom kör med Ozone.

Tips nummer två är att knyta ihop linorna. Jag var ute och testade en av mina kajts med långfärdsskridskor och råkade köra av en bridle(en av linorna uppe i kajten(foil)) och fick då tipset att så länge knyta ihop linan tills jag fixat en ny. Ordnade sedan en ny från kitekraft.se.

/Kalle
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...