Byxor

Jag ska köpa mig ett par nya byxor att använda till blandat utomhusbruk. Det de ska klara är allt från att gå ut med hunden till att vandra en vecka i fjällen.

Vad jag eftersöker är ett par byxor som är slitstarka och gärna med stretch i knän eller om möjligt hela byxorna. Smarta fickor är inte heller fel. Priset kan variera lit beroende på vad jag kan tänkas hitta men mellan 1000 och 2000 kr har jag tänkt att ligga.

Tacksam för hjälp!
 
Fjällrävens G1000 byxor är alltid ett säkert val! :) Finns i många olika varianter. Dock ingen direkt stretch i dom.
 
Tierra Camino Zoo
Stretch på baken, framsida lår, vaden. Fickorna på låren samt bak är också i stretch meterial.
Och avtagbara ben, dragkedja inbädad och orsakar inte nått skav. Zipen går vid övre delen av knät.

Byxorna är designade för klättring, men är helt underbara att gå i. Byxorna tar inte i mot i nån rörelse. dvs full rörelsefrihet.

405gr i XL storlek.
 
Gillar inte

Jag testade Fjällräven G1000 byxor åt Fjällräven under en Classic vandring.
Jag gillade abolut inte dom (alla testpersoner sa samma sak om just byxan).
Felet var att dom var väldigt snäva över låren, alla testpersonerna fick skavsår jag fick det på insidan av låren en kvinnlig testperson fick skavsår på utsidan av låren.

Tyget är inte mjukt utan ganska strävt mot huden.

Vi testade även en "vandringsjacka" i samma material, det som var mysko med den var att den var midjekort.
Jackan var ovanligt skön trotts den korta längden och jag använder den ibland dock inte på fjället utan mer i stan.

MVH
zzeezz


Fjällrävens G1000 byxor är alltid ett säkert val! :) Finns i många olika varianter. Dock ingen direkt stretch i dom.
 
Framhåller gärna Milo nitos(från Northstar) kvaliteter. Priset 750 spänn är också tilltalande.

//Tobias
 
Jag ska köpa mig ett par nya byxor att använda till blandat utomhusbruk. Det de ska klara är allt från att gå ut med hunden till att vandra en vecka i fjällen.

Vad jag eftersöker är ett par byxor som är slitstarka och gärna med stretch i knän eller om möjligt hela byxorna. Smarta fickor är inte heller fel. Priset kan variera lit beroende på vad jag kan tänkas hitta men mellan 1000 och 2000 kr har jag tänkt att ligga.

Tacksam för hjälp!

Gå in på närmsta Intersport eller Stadium och köp deras eget märke. Kommer definitivt uppfylla din kravspec, men inte göra något djupt hål i plånboken.

/OJ
 
Hur är de i storlekarna? Har ett par Milo Olin, upplever att de är lite korta i benen.

/Mikael

Hej!

Oj, vad ska man säga. Om man tänker jeansstorlekar är jag typ en 31 i benlängd. Jag har storlek medium på mina Mili nito. Den storleken passar alltså mig (möjligen är de typ en cm för långa...) som inte är så lång. Vet ej om detta svar gör att bilden klarna?

//tobias
 
Hej!

Oj, vad ska man säga. Om man tänker jeansstorlekar är jag typ en 31 i benlängd. Jag har storlek medium på mina Mili nito. Den storleken passar alltså mig (möjligen är de typ en cm för långa...) som inte är så lång. Vet ej om detta svar gör att bilden klarna?

//tobias

OK, det ger ju viss klarhet. Tackar! Ber om ursäkt för att jag lånade tråden.

Har ännu inga byxor med stretch själv och kan tyvärr inte bidra med någon egen erfarenhet. Har dock funderat lite på ett par Lundhags Traverse. Kanske kan vara värt en titt?

/Mikael
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
kalalokki Bra byxor att vandra i.... Fjällvandring 21
grodanbolle Vandring med vattentäta byxor? Fjällvandring 134
conjak Byxor? Fjällvandring 15

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.