Fågelinfluensan och vår omgivning

Hej alla!
Det har slagit mig att vi snart har fågelinfluensan här hos oss. Jag vill inte på nåt sätt försöka få det att låta som om det är världs ände men det får onekligen lite påföljder för oss naturmänniskor och våra husdjur, vilket är anledningen till varför jag skriver.
Jag är ägare till en gammal men ytterst vital bondkatt som älskar att dräpa fåglar. Det här är inget jag direkt stödjer, men det är svårt för mig att påverka eftersom vi inte talar samma språk ;).
Hur kommer det här påverka mig och min familj då katten har kommit i kontakt med smittade fåglar och sedan kommer in i hemmet? Finns det en smittorisk? Finns det nån lösning som inte innebär avlivning vilket faktiskt är ett alternativ som vi funderat över.
Sen har jag också funderat på hur det blir med alla kanadagäss som vi har här i mälaren. Jag har fått uppfattningen att smittan sprids via fåglarnas avföring. Med tanke på den omfattning som badbryggor och stränder nyttjas av dessa fåglar som allmänt dass, leds jag att tro att även detta kommer att bli en smittohärd. Finns det fog för min oro? Är det någon som vet var jag kan vända mig för att få svar på dessa frågor, eller är det någon här som har några skarpa idéer?

mvh/ Sam
 
ja vad säger man

Ja det gäller ju att Arne Hägerfors inte är förkyld eller har nåt annat virus i kroppen när han kommenterar hockey tillsammans med Anders ANKAN Palmström för då är det ju ett faktum.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...