packning för dagen från basläger

Tasmanian Tiger

Jag kan med hela mitt hjärta rekommendera ett exemplar av min osvikliga livskamrat:
Tasmanian Tiger Mission Pack
TT Mission pack

Har haft den sedan 2003 och den har aldrig gjort mig besviken! Har packat den till bristningsgränsen (20+ kg) utan att det resulterat i några obehag.

Det finns så mycket bra att säga om den här väskan men jag tänker inte lista allt nu på en gång. Dock vill jag understryka faktum: du hittar inte en bättre ryggsäck för dagspackning- end of story.
Det ingår ett regnskydd också som ligger i bottenfacket. :)

Ett annat alternativ som börjar utveckla sig mer och mer är att köpa en stor rygga men löstagbara småväskor. Jag har en Berghaus Triden 3 där sidofacken blir till en lite väska (ca. 10l). Den är inte särskilt bekväm men rymmer det viktigaste (kök, mat, regnkläder och förstärkningsplagg).
Har även sett att Tasmanian Tiger tagit detta koncept till sig och gjort en jätteväska men inte mindre än två löstagbara småväskor. Har ännu ingen erfarenhet av denna säck men när min Berghaus ger upp så kommer jag nog köpa en sådan här:
TT Range Pack
En sån väska får det verkligen att vattnas i, eh, ryggen? Munnen? Jaja, den ser sjukt lockande ut iaf!
 
Jag kan med hela mitt hjärta rekommendera ett exemplar av min osvikliga livskamrat:
Tasmanian Tiger Mission Pack
TT Mission pack

Har haft den sedan 2003 och den har aldrig gjort mig besviken! Har packat den till bristningsgränsen (20+ kg) utan att det resulterat i några obehag.

Det finns så mycket bra att säga om den här väskan men jag tänker inte lista allt nu på en gång. Dock vill jag understryka faktum: du hittar inte en bättre ryggsäck för dagspackning- end of story.
Det ingår ett regnskydd också som ligger i bottenfacket. :)

Ett annat alternativ som börjar utveckla sig mer och mer är att köpa en stor rygga men löstagbara småväskor. Jag har en Berghaus Triden 3 där sidofacken blir till en lite väska (ca. 10l). Den är inte särskilt bekväm men rymmer det viktigaste (kök, mat, regnkläder och förstärkningsplagg).
Har även sett att Tasmanian Tiger tagit detta koncept till sig och gjort en jätteväska men inte mindre än två löstagbara småväskor. Har ännu ingen erfarenhet av denna säck men när min Berghaus ger upp så kommer jag nog köpa en sådan här:
TT Range Pack
En sån väska får det verkligen att vattnas i, eh, ryggen? Munnen? Jaja, den ser sjukt lockande ut iaf!

Min Berghaus Crusader kan man zippa loss sidofickorna och få en 20 liters daypack. Men det är ganska onödigt att köpa en Crusader bara för att få en daypack.
Rekommenderar i det fallet Stadiums ihoppackbara 20 l ryggsäck.
http://www.stadium.se/sport/uteliv-resa/ryggsackar-vaskor/124668/everest-cl-packable-bp-20l-f11?SelectedProductUUID=GMXCROioEo8AAAEzX_IYgvcC
Finns nu även i militärgrönt för den som har sådana böjelser.. :cool:
 
Min Berghaus Crusader kan man zippa loss sidofickorna och få en 20 liters daypack. Men det är ganska onödigt att köpa en Crusader bara för att få en daypack.
Rekommenderar i det fallet Stadiums ihoppackbara 20 l ryggsäck.
http://www.stadium.se/sport/uteliv-resa/ryggsackar-vaskor/124668/everest-cl-packable-bp-20l-f11?SelectedProductUUID=GMXCROioEo8AAAEzX_IYgvcC
Finns nu även i militärgrönt för den som har sådana böjelser.. :cool:

Förvisso. Tänkte lite "drömscenario", dvs. prislappen kvittar. Men du har helt rätt, Stadium, XXL el. motsv. har säkert helt reko väskor för ett par tre hundra kanske.
Stora väskan tänke jag tipsa om mest för att informera om att möjligheten föreligger :)

Såg att jag missat en bokstav också: Trident 3 heter den jag äger.

Står dock fast vid TT Mission Pack. Den är bäst.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
takinuknik Flyga med packning Kiruna Fjällvandring 4
hedtjarn Trailrun längs Kungsleden - packning? Fjällvandring 7
lucasbrynte Bestiga Kebnekaise - full packning över Vierramvare? Fjällvandring 7
Mattias70 Packning. Viktmani. Fjällvandring 155
bombuspolaris Tips och funderingar ang. packning kläder? Fjällvandring 52
ansoo Lämna packning vid dagstur? Fjällvandring 13
markusbacka Allvarligt, 25 kg personlig packning, orkar jag det? Fjällvandring 54
Fogeby Packning? Vikt? Fjällvandring 13
elka9110 16 kg personlig packning Fjällvandring 52
sofiah Transport av extra packning Hemavan- Ammarnäs? Fjällvandring 9
lleberg Möjligt att posta sin res-packning? Fjällvandring 9
sailor191 Nybörjare, kläder+packning Fjällvandring 11
justsafe Toppturs packning? Fjällvandring 19
Waster Hjälp, tung packning! Fjällvandring 16
Henriksotare Vikt på packning? Fjällvandring 11
greenjuice Varför har svenskar tung packning på vandring? Fjällvandring 112
synaps VECKOTUR med 4kg packning! Fjällvandring 114
larvik line Angående packning och säkerhet på jojoleden Fjällvandring 1
lätt packning Fjällvandring 7
balo Packning for 8-10 dar Fjällvandring 1
såg Om min lätta packning och varför den är så lätt. Fjällvandring 18
såg Lätt packning Fjällvandring 23
0708 Packning i ryggsäck Fjällvandring 8
Egel Tips på enklare dagsturer från basläger. Fjällvandring 1
Onesport Plats för "basläger" Ahkka Fjällvandring 13
Musse Vidunder Basläger i Sarek Fjällvandring 29
magkar80 Basläger i Björkliden/Abisko med 1 åring? Fjällvandring 11
plp Basläger i Vålådalen Fjällvandring 6
Daddy Basläger för "fjällvandring" med 4-åring Fjällvandring 4
manke Lämpligt basläger i Jotunheimen Fjällvandring 0
janotse Basläger runt Kebnekaise Fjällvandring 17
svartöra Rolig plats för ett basläger Fjällvandring 3

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...