Spantik vs G2 SM (La Sportiva) storlekar?

Hej på er!
Jag har ett par spantiks i strl 44. Har i vanliga skor typ 42,5. Tänkte köpa ett par G2 SM och har förstått via nätet att de är betydligt större i storlekarna än spantik och Nepal Evo etc.
Vilken storlek bör man köpa om man har 44 i spantik och 42,5 i vardagliga skor?
En webaffär säljer skorna såpass mycket billigare att det inte är värt att köpa och prova direkt i affär...(skiljer ca 2500-3000:- mellan webshopen och fysiska affären)
Hils Daniel
 
G2 sm

Hej Daniel!

Svårt att rekommendera storlekar på skor, fötter är olika och passform är personligt.

Jag föredrar relativt tajta skor och har storlek 41 på Nepal Cube GTX och G5, storlek 40,5 på G2SM. Tror jag hade 42 på Spantiks...

Att kunna prova innan köp är dock ett måste tycker jag. Jag köpte mina på Fjällsport i Gbg, de har bra rådgivning och sortiment, såg att du bor på Island (?) med du är kanske i Sverige ibland?

Ciao!

Uffe
 
Tack för svar...

Ibland i sverige är Väldigt ibland. Och typ aldrig i Gbg. Det pris jag hittar på Barabes.se är 2000 spänn biligare än alla andra i sverige. Det talar dessvärre lite för att chansa och i värsta fall skicka tillbaka...
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Ghost79 Ont av "La Sportiva EVO" boots Alpin / Bigwall 5

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...