Avskaffa naturreservat på privat mark.

Jag tycker att i princip alla naturreservat och biotopp skydd på mark som är ägd av privat personer bör avskaffas. Det enda undantag som skulle var acceptabelt vore på besväligt tillgängliga platser där man inte kan komma åt att hugga utan att korsa annan skyddsvärd mark i sån fall så kan staten efter ersättning lösa in eller ge annan ersättnings mark. Men så länge man har en väg som eller elledning som går över eller ligger alldeles intill ens mark så bör inga naturskydds områden göras på den personens mark.

Även elledningar med breda upphuggna gator fungerar utmärkt som transportväg för skogsmaskiner.
 
Finns det inga admins som kan lyfta bort hen?
jag är inte enig m spito, men skulle ovantstående inte vara cencur a la soviet unionen...?
my tuppence worth

(lite som när tv4 insisterade kalla sverige demokraterna för "det främlingsfiendska partiet sverige demokratana" ?? - i don't agree with what you say but i will defend to the death your right to say it)
 
Kommer precis hem från Stendörrens naturreservat där jag tillbringat förmiddagen. En underbar plats. Det blev en hel del folk, men det är ju naturligt då man har väg fram, ett naturrum, 2 parkeringar och säkert 10 toaletter. De 4 hänbroarna som gör att man kommer ut på öarna drar säkert också.

ett fint naturreservat
 
Jag tycker att i princip alla naturreservat och biotopp skydd på mark som är ägd av privat personer bör avskaffas. Det enda undantag som skulle var acceptabelt vore på besväligt tillgängliga platser där man inte kan komma åt att hugga utan att korsa annan skyddsvärd mark i sån fall så kan staten efter ersättning lösa in eller ge annan ersättnings mark. Men så länge man har en väg som eller elledning som går över eller ligger alldeles intill ens mark så bör inga naturskydds områden göras på den personens mark.

Även elledningar med breda upphuggna gator fungerar utmärkt som transportväg för skogsmaskiner.

Med dom åsikterna skall man nog tala med små bokstäver, annars kan de som kan bestämma få för sig att avskaffa privat ägande istället. Det är ju en alternativ lösning på problem med troll i skogen!
 
Alla har rätt till egen åsikt och skall också få uttala sig. Men vad jag inte förstår är vad trollet Spito får ut av sina inlägg. Tror hen kan få mycket mer ut av att spy ut sina åsikter i någon lokalblaska...här på utsidan lär trollet inte få så många sympatisörer...
 
Troll vill ju för bövelen inte ha sympatisörer, troll vill ju starta en tråd som sedan de "seriösa" forumisterna ältar vidare i all oändlighet, och det här verkar ju onekligen funka...
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...