Paracord armband

Hej!

Jag har sett att det säljs mycket "överlevnadsarmband" av paracord på bl.a. tradera.

Det är ju alltid kul att göra saker själv så jag undrar om nån har en beskrivning hur man flätar ett sånt armband.

VH//Anders
 
50 öre snöre vekar väldigt räntabelt.....fult är det dessutom....men smaken ju som....

På 1950 talet var det vådligt populärt att göra de här flätningarna i plastisolerhölje från elaffären, fanns i alla möjliga färger ungefär som paracord nu. Vi gjorde i vargungarna minns jag...
 
Ok, det kanske inte är världens snyggaste, men med tanke på att 80 % av Sveriges befolkning går runt i gräsliga gummiskor som nån hockeyspelare från Ö-vik började importera skäms jag inte för ett armband.

Tack för tipsen!

VH//Anders
 
Går att köpa av Ulf Karlsson

På Prylmarknaden, se: http://www.utsidan.se/classifieds/view.htm?ID=46690
så finns Paracord Bracelet att köpa!
Har köpt ett själv och det var bra kvalite och välarbetat! Fick välja färger själv! Betalade och det kom på posten inom 5dagar, så snabbt gick det! Vet naturligtvis inte om han säljer instruktioner, men fråga kan man ju....
Lycka till!
/Solitere
 
Verkar enklare att ha ett litet nystan med sig.
Annars finns det väl mängder av böcker om Makramé pâ biblioteket eller googla kanske.
Gör ett bälte, sâ har du snöre i överflöd:)
 
Livrem, hängslen och snören.

Kan du halvera dina käng eller skosnören har du ju redan där en del med dig....Men trygghetsnarkomanin vet inga gränser......

Överlevnadsprylar är ett geschäft.....IMHO
 
Nån som vet nått ställe där det finns lite större längder (och till billigare pris!).

Vid googling dyker det upp en dryg 300m rulle från terräng.se men den verkar vara en spöksida av en borttagen länk (men jag kommer nog ringa och höra ändå).

Paracord i all ära men jag tänker inte betala de priserna som folk tar för 30meters bitarna.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
zzeezz Paracord hur funkar det? Överlevnad 4

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...