• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Varför skall man inte elda på en berghäll ?????????

haha.. jag gillar argumenten i den här tråden, skitroligt!!!

"att slänga miljöfarligtavfall i en grop och att elda sönder klipphällar är proletäriatets tysta protest mot borgarna"

det finns väl ingen som tar det på allvar, det är ju till och med tydligare än knivtrådarna.. detta är inget trolleri, bara Peter som är uttråkad..
 
måste svida i ett mörkrött arbetarhjärta att man bara har råd med att hälla olja från en rostig nissan micra från -86 i en grop i skogen när De andra åker 42 fotare på sjön och dumpar oljan från en Hummer på grannens uppfart och elektronikskrotet från förra åtrets 56 tummar eär skeppat till Gambia dör det dumpas i skogen.

Hu rkänns det att tilhöra socialgrupp tre som bara kan skita ned lite grann i skog och mark


allvarligt talat så var den här tråden jäkligt kul att läsa
 
Jag vet inte riktigt heller varför en sprucken berghäll irriterar så många. Naturen är ganska duktig själv på att ordna sprickor och sånt. Jag blir mest sur över att jag inte kan sitta och fika på berget utan att bli sotig efter eldstaden, spridda kolrester och aska som rinner utefter berget efter lättare regn.
Och jag kastar ibland fimpar i dikena! Förutom faktumet att jag också innan dess förorenat luften. He-he... *gnuggar händerna i obstinat förtjusning av att vara en aktiv 3:klassens människa på lönelistan*
 
haha.. jag gillar argumenten i den här tråden, skitroligt!!!

"att slänga miljöfarligtavfall i en grop och att elda sönder klipphällar är proletäriatets tysta protest mot borgarna"

det finns väl ingen som tar det på allvar, det är ju till och med tydligare än knivtrådarna.. detta är inget trolleri, bara Peter som är uttråkad..

Även om peter är utråkad så väcker han en del riktiga troll... Peter lovade oss att han skulle hålla sig lugn fram tills hösten vilket han gjorde, lite ringrostig dena gång kanske men jag ser fram mot några riktigt bra trådar.
 
Blir nog i längden lite synd om den som inte är ett troll, men som då och då drar igång trolltrådar eller hänger på i trollandan i dem; blir svårt att veta när man ska ta denne på allvar.

Raskesven

På vilket sätt är det synd om den:(. Jag tror nog att den allra största delen av läsarna i forumet mycket väl förstår motivet till att vara med och skapa en så här utmärkt tråd, utan att för den skull fördöma deltagarnas åsikter i andra trådar som handlar om verkligen viktiga och allvarliga saker som tex vilken färg på tältet som är bäst, eller om det bästa är att göra upp eld med tändsticka, jukkasticka eller bic-tändare.
Det är nog så att människor måste få ha olika incitament till sitt friluftsliv, vissa mäter nöjet utifrån hur få gram man slipper bära, andra jagar toppar, de tredje vill gå utan att ens se andra människor. För somliga är det en social aktivitet som man vill uppleva tillsammans med andra. Om man är en sån person så är det roligt om man får umgås i ett gäng med högt i tak, glimten i ögat och nära till skratt. Tonen får gärna vara rå men hjärtlig och då skiter man högaktningsfullt i om någon tycker att man inte kan tas på allvar:)
 
På vilket sätt är det synd om den:(. Jag tror nog att den allra största delen av läsarna i forumet mycket väl förstår motivet till att vara med och skapa en så här utmärkt tråd, utan att för den skull fördöma deltagarnas åsikter i andra trådar som handlar om verkligen viktiga och allvarliga saker som tex vilken färg på tältet som är bäst, eller om det bästa är att göra upp eld med tändsticka, jukkasticka eller bic-tändare.
Det är nog så att människor måste få ha olika incitament till sitt friluftsliv, vissa mäter nöjet utifrån hur få gram man slipper bära, andra jagar toppar, de tredje vill gå utan att ens se andra människor. För somliga är det en social aktivitet som man vill uppleva tillsammans med andra. Om man är en sån person så är det roligt om man får umgås i ett gäng med högt i tak, glimten i ögat och nära till skratt. Tonen får gärna vara rå men hjärtlig och då skiter man högaktningsfullt i om någon tycker att man inte kan tas på allvar:)
Tja, du kan nog tycka att det känns lite tråkigt om du vill få fram något där du menar allvar, men ingen tar dig på allvar efter diverse trollerier. Men du behöver ju bara kalla de som inte lyssnar för troll så var det löst, om du nu inte vill ge någon sorts saklig info och ingen tror det är saklig info. Om du t.ex har en åsikt i rovdjursfrågor kanske det inte är värt att tro att det verkligen är en åsikt du har. Kan ju å andra sidan vara bevämt, bara att avfärda det som trollerier. Begriper du nu?

Raskesven
 
En sak ska ni veta, utsidesvänner, i början när jag registrerade mig, så satt jag o flappa mellan trådarna, o tänkte, nä va fan va allvarligt tråkigt allt verkar, hur många kugg ska man ha bak på mtb:n, dioder eller halogenlampor i pannlampan, kan man viktminska sporken, osv.
Men nu när ja vart med ett tag o lärt känna er lite, så har jag upptäckt att ni har en djävla humor som når långt, tålamod med nybörjarfrågor,samt att det är som en familj när mamma (vem kan de va? ), säger
tyst i klassen ungar, skärp er !
Och skärpning sker, skulle vilja räkna upp era personligheter jag lärt mig att ni är, men det ska ni veta att jag trivs utmärkt bland er, och känner att jag får respons på allt skit, eller bra grejor jag skriver, för skitinlägg skriver jag ibland.
Och tänker fel ibland, vilket jag hoppas ni åtgärdar...
Har nog blivit utsidesstörd, beroende, men det är ett beroende med få biverkningar, ex.vis när jag borstar tänderna, så kollar jag en sista gång om ngn lagt in ngt nytt kul inlägg.
Det är blandat med allvar och skämt på utsidan, men det måste få va så annars tror jag utsidan kunde lägga ner.
Det som känns bra är att det är "utemänniskor" man har o göra med, man är på samma sida så att säga.
Jag hoppas ni tycker mina slarvigt snabbtecknade paintritningar är kul, det verkar som ni tycker det, vilket jag är glad över.
För att härma en viss person: Kram till er alla !
 
Tja, du kan nog tycka att det känns lite tråkigt om du vill få fram något där du menar allvar, men ingen tar dig på allvar efter diverse trollerier. Men du behöver ju bara kalla de som inte lyssnar för troll så var det löst, om du nu inte vill ge någon sorts saklig info och ingen tror det är saklig info. Om du t.ex har en åsikt i rovdjursfrågor kanske det inte är värt att tro att det verkligen är en åsikt du har. Kan ju å andra sidan vara bevämt, bara att avfärda det som trollerier. Begriper du nu?

Raskesven
Det här är en tråd på "Fritt Forum" skrivet med glimten i ögat. Om jag vill framföra en åsikt om rovdjursjakt så gör jag det i en annan tråd. Det har jag begripit för länge sen. Titta på andelen träffar på olika trådar så ser Du dessutom att det finns ett intresse av den här sortens trådar, även om det inte passar alla. Många tycker uppenbarligen om att läsa det som skrivs och få ett gott skratt ibland. Andra är så seriösa så även det är skrattretande ibland. Förstår DU nu?
 
Det här är en tråd på "Fritt Forum" skrivet med glimten i ögat. Om jag vill framföra en åsikt om rovdjursjakt så gör jag det i en annan tråd. Det har jag begripit för länge sen. Titta på andelen träffar på olika trådar så ser Du dessutom att det finns ett intresse av den här sortens trådar, även om det inte passar alla. Många tycker uppenbarligen om att läsa det som skrivs och få ett gott skratt ibland. Andra är så seriösa så även det är skrattretande ibland. Förstår DU nu?
Klart det kan bädda för missförstånd, oavsett om det skrivs i fritt forum eller inte. Peter1959 har ju redan fått frågan om han menade allvar med motoroljan. Jag känner inte till dig särskilt bra, hur är det med bilbatterier i sjön? Tror jag du menar allvar med det så klassar jag dig som miljösvin. Tror jag du bara larvar dig så vet jag inte när du gör det nästa gång och bryr mig inte om vad du skriver. Tror inte jag är den enda som resonerar så. Sedan är det klart man ska kunna skämta. Mycket hänger på vad man skämtar om, hur ofta man gör det och om det uppfattas som ett skämt eller inte.

Raskesven
 
Consono, du vann ! jag är benägen att tystna, men visst var det kul så länge det varade, det verkade som alla satt på spänn o lurade i vassen o väntade på vad andra skulle skriva, men du fattade både pennan o galloppen, starkt !
För det verkade väl till en början som jag fått mer än vanligt hjärnsläpp...

Är det ingen annan som kan starta en trolltråd??????

Jag trodde att den här trolltråden skulle dö ut på sidan 3, nu är vi på sidan 7. Still counting...jag funderar...ska vi lägga ner...för den här gången...eller ...jo...jag känner att min...trovärdighet blir ...lidande...så...jag avslutar här. Tack och på återseende i en annan tråd........
 
Jag trodde att den här trolltråden skulle dö ut på sidan 3, nu är vi på sidan 7. Still counting...jag funderar...ska vi lägga ner...för den här gången...eller ...jo...jag känner att min...trovärdighet blir ...lidande...så...jag avslutar här. Tack och på återseende i en annan tråd........
consono !
Låt dig inte skrämmas av Raskesven, de e en hygglig kille som hugger lite olika, som nån sa till mig, har du ingen öl hemma ?, vafaan skriver du så här för ?
Så kom igen consono, du har mycket kvar att ge, den här tråden uppskattas av många som sitter o har det tråkigt.
Kan inte vi alla på utsidan komma överens om att lämnar vi spår efter oss i skogen så beror det på
att vi inte syns i andra sammanhang, o då är det OK ?
Det är väl inte så farligt med lämnad eldstad, grillpinnar, slanor efter vindskydd etc. ?
OBS! absolut inget skräp, fimpar,förpackningar o sånt.
Klart att vi på utsidan är överens om det eller hur ?
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.