• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Spärra telefon vissa tider (Iphone).

De gånger jag glömt att sätta telefonen i flygläge innan jag ska sova får jag mail och korkade familjemedlemmar ringer trots att jag i tjugo års tid har sagt att de ringer för sent. Dessutom har viktiga supportsamtal missats för att jag glömt sätta igång telefonen.

Finns det något sätt att schemalägga telefonen så att jag kan få sova mellan vissa klockslag?
 
Det hittar du under "Inställningar" och sen "Stör ej". Där kan du bestämma vilka timmar som telefonen skall vara off. Och det finns möjlighet att ge vissa kontakter prioritet så de släpps fram även om du är frånkopplad. Mycket bra funktion.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.