Regnbyxor utan foder

Jag säker ett par regnbyxor att ha för vardagsbruk hemamvid, dvs det måste inte vara UL och flera kilometer vattenpelare och ventilera som ett vidöppet fönster.

Men en viktig sak - det får inte vara något foder -särskilt inte något löst hängande nätfoder. Jag är irriterad til vansinne av nätfoder som fastnar i byxorna under när man ska dra på dem.

Alltså ett par regnbyxor som är ETT enda lager, ett skal (som jag tror 3lagers goretext är). De är tänkta att kunan dras utanpå vanliga byxor, båda friluftsbyxor och vardagsjeans.
Helst ska de gå att ta på utan att ta av skorna, så ne blixtlås nertill vore bra.

Vill kunna komma åt fickor i byxorna innanför men kan man bara sticka ner handen innanför linningen påregnbyxorna är det bra nog.

De bör kanske ha 5000mm vattenpelares täthet och får gärna ventilera lite grand men det ska som sagt inte med på expeditioner i veckor utan hålla mig rimligt torr på en halvdagsutfärd eller på en cykeltur på några timmar, om jag blir överraskad av regn.

Är de inte alltför dyra är det bra men men tanka på hur många gånger jag fastnat i nätfodret på de jag har nu, så lite får det kosta.

Tacksam för tips!

/Patrik
 
Jag använder Haglöfs LIM Pants sedan ett par år och de stämmer ganska bra in på din beskrivning, de är gjorda i 3-lagers Gore Tex Paclite, är inte ultra-lätta men lätta och har hellånga dragkedjor i sidorna.

Jag använder dem till vardags och vandring. Jag trivs väldigt bra med de hellånga dragkedjorna, de underlättar vädring och gör det lätt att komma åt fickorna på byxorna som jag har under.
 
Dubbelt tyg i sätet låter inte som bara ett lager, eller?

Har hittat dessa som verkar uppfylla mina krav bra, någon som har provat dessa:
https://www.marmot.de/en/produkt/precip-eco-full-zip-pant/

Nackdel - ingen dragsko/justering i midjan - bara resår.

/Patrik

Crafts Ride Rain Pants verkar vara ett lager med PU på insidan.

Man kan tighta till PreCip byxorna lite med kardborrarna som täcker dragkejorna i midjan.
https://backpackers.com/outdoor-gea...eco-pants-mens/marmot-precip-pants-eco-review
 
Dubbelt tyg i sätet låter inte som bara ett lager, eller?

Har hittat dessa som verkar uppfylla mina krav bra, någon som har provat dessa:
https://www.marmot.de/en/produkt/precip-eco-full-zip-pant/

Nackdel - ingen dragsko/justering i midjan - bara resår.


/Patrik

Har nyligen hämtat ut mitt tredje par från paketombudet. De föregående paren som jag kasserat har delaminerat i rumpan efter idogt cyklande, annars har de hållit mycket bra. Har även använt dem som överdragsbyxa vår och höst. Byxan har två fickor fram och en bak, alla med dragkedja. Onödigt tycker jag, har aldrig använt dem. Kan förstå avsaknaden av dragsko i midjan även om jag inte saknar den. Storlekarna finns i en lång variant också som är 5 cm längre. Finns också utan hel dragkedja, bara med en kortare.
/Lasse Å
 
Har nyligen hämtat ut mitt tredje par från paketombudet. De föregående paren som jag kasserat har delaminerat i rumpan efter idogt cyklande, annars har de hållit mycket bra. Har även använt dem som överdragsbyxa vår och höst. Byxan har två fickor fram och en bak, alla med dragkedja. Onödigt tycker jag, har aldrig använt dem. Kan förstå avsaknaden av dragsko i midjan även om jag inte saknar den. Storlekarna finns i en lång variant också som är 5 cm längre. Finns också utan hel dragkedja, bara med en kortare.
/Lasse Å

Låter ju trist med delaminering även jag mest planerar att gå med dem så kommer det nog att bli några cykelturer också. Har ud reklmaerat eller köpt nya för egna pengar?
Jag har beställt de som heter fullzip normallängd som har blixtlås längs hela benen. Ska prova hur de sitter på mej.

/Patrik
 
Låter ju trist med delaminering även jag mest planerar att gå med dem så kommer det nog att bli några cykelturer också. Har ud reklmaerat eller köpt nya för egna pengar?
Jag har beställt de som heter fullzip normallängd som har blixtlås längs hela benen. Ska prova hur de sitter på mej.

/Patrik

Nej, jag har inte reklamerat delamineringen. De har många år på nacken och är flitigt använda. Såg en etikett i dem med tillverkningsåret 2013 så jag tycker inte att det är så dåligt.
/Lasse Å
 
Nej, jag har inte reklamerat delamineringen. De har många år på nacken och är flitigt använda. Såg en etikett i dem med tillverkningsåret 2013 så jag tycker inte att det är så dåligt.
/Lasse Å

Låter som rimligt slitage om det använts flitigt, man köper ju inte abbonemang på tjänsten regnbyxor, man köper en produkt och slitaget får man bekosta för själv. Mne eftersom du köpt nya igen verkar du nöjd. Låter lovande.

/Patrik
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
joanna Black Diamonds" Stormline Stretch Full Zip" - omöjliga tryckknappar...? Kläder 17
behedwin Regnkläder med lite packvolym? Kläder 5
Str85 Söker regnbyxor med specifika önskemål Kläder 1
nicko_ Bra regnbyxor med dragkedjor vid bensluten Kläder 6
Niludde Erfarenheter av dessa regnbyxor? Kläder 5
joanna Välja regnbyxor: Montane Atomic vs Berghaus Light Hike Hydroshell Kläder 15
Tundraman Regnbyxor Bergaus Kläder 4
k elias regnbyxor för dam Kläder 3
waltruz Marmot precip vs itab packaway regnbyxor Kläder 18
Mr. Red Regnbyxor, dragkedja och vad? Kläder 5
Zephyria Regnbyxor som inte väter igenom, Paclite? Kläder 17
MarkusN Regnbyxor att vandra i/vandringsbyxor som tål regn? Kläder 10
joltmannen Skippa regnbyxor Kläder 24
majjen Regnbyxor, eller...??? Kläder 33
oscarsundholm Regnbyxor Kläder 6
tjolanta Regnbyxor Kläder 22
GJMC ITAB Packaway regnbyxor - fotöppning Kläder 9
jojken2 Funktionella regnbyxor Kläder 6
KLAGER Regnbyxor Kläder 3
Elvah Nylonstrumpor utan tåsöm Kläder 0
Moga Slitstarka polycotton-brallor utan stretch? Kläder 12
Nyburgaren Tvätta kläderna utan vatten? Går det? Kläder 34
doffy_74 Hjälp med kängor utan GTX mm. Kläder 16
ilves Anorak utan dragkedjor.? Kläder 7
Ghostery Vinterparkas med eller utan membran? Kläder 26
spaceromancer Alltid torr utan regnkläder! Kläder 17
macsailor Hanwag med eller utan Gore-Tex? Kläder 14
7S Skyddskäng/skor utan foder? Kläder 8
xfredrikx Vinterjacka utan dun Kläder 18
Smogz Lätta halvhöga läderkängor utan goretex?? Kläder 29
Oskar R. Tröjor utan krage Kläder 4
niklaz Billiga foppatofflor/Corcs utan hål i Stockholm (lägerskor) Kläder 3
mb80 Ullunderställ utan djurplågeri Kläder 29
kerstinn Kängor med eller utan Gore-tex Kläder 4
Viberg Arc'teryx epsilon (med eller utan huva) Kläder 1
erikhaglund Tvättmedel utan tensider?? Kläder 8
mipert Var hitta billiga skalvantar (utan foder)? Kläder 11
Angelica R Skaljacka -laminerade dragkedjor utan vindslå=problem? Kläder 13
Henric Nilsson kängor/skor utan skinn, läder eller mocka. Kläder 11
Jekyll Isolationslager utan polokrage Kläder 2
IslandTraveller Plånboksvänliga underkläder utan bomull? Kläder 14
Rickard Falkenäng Värme utan vind Kläder 10
Mx2 Läderkängor utan GTX - finns det? Kläder 17
tango GTX/membran skalvantar med löst foder - 2024? Kläder 14
GeorgM Foder till skalkänga modell Lundhags Jämtkängab Kläder 3
andersmossing Tjock stickad tröja som foder Kläder 8
AndersOleander Foder i skaljackor? Kläder 3

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...