• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Lunginflammation trötthet

Har avslutat penicillinkur för min lunginflammation som förmodligen orsakats av mycoplasma bakterier. Hade lunginflammation för över 20år sedan och blev då bra på ca 2v. Nu har tre veckor gått och jag är fortfarande helt matt och trött med hjärtklappning.

Fler som har erfarenhet av detta? Enligt läkaren och webben är "svår och långdragen trötthet" inte helt ovanligt, och träning är uteslutet på någon månad... Känns som att det inte tar slut på hosta och trötthet.

Febern är iallafall borta och andningen låter bättre :)
 
ah ok ska kanske inte störa honom med "jobb" via PM men om du läser här så kanske du kan lägga en rad.

Känner mig som 90 år nu (är 43år..) och 3v efter Doxycillin kur som verkade fungera..
 
När jag mådde lite sådär som du beskriver för ca 20 år sedan, och hostade i en månad typ och kände mig trött å förkyld å orkeslös. Jag testades för lunginflammation mm, fick penicillin, blev inte just nåt bättre. Det visade sig till slut vara obehandlad astma. Med rätt medicinering blev jag bättre, men var extra infektionskänslig ett tag minns jag. Nu blir jag såklart förkyld som alla andra, men om jag struntar i min medicin när jag är förkyld blir det jobbigt som tusan att andas.

Hoppas du blir bättre snart! Och att du kan få hjälp av sjukvården!
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...