• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

KIKARE ?!

Forts.

JAG VILLT ATT DOM DÄR "TOMTARNA" OCH "BESSERVISER"
SKALL VISA VAD DOM KAN, FÖRST:

SEN KANSKE DOM LUGNAR NER SIG LITE.

KIKARE ÄR SVÅRAST eftersom man måste kunna:

. FYSIK
. BIOLOGI
. KEMI
. ERGONOMI
. LIE ERFARENHET

HÄR HAR "TOMTARNA OCH BESSERWISSER" (ofta samma personer) SIN CHANS ATT VISA SIG PÅ STYVA LINAN:

JAG VÄNTAR MED SPÄNNING !

(OBS : de får gärna viska om de vill)
 
Nu är det väl så att de flesta av Utsidans medlemmar knappast bygger sina egna kikare, varför jag inte förstår att det skulle vara nödvändigt med några större kunskaper om kikarens anatomi eller bakomliggande fysik. Man köper en kikare man trivs med och som man har råd med, sen använder man den. Krångligare behöver det inte bli. I huvudsak diskuterar vi olika modellers för och nackdelar samt ger varandra tips på vad som kan passa när någon vill ha tag på nåt speciellt.

Att försöka locka in läsaren i ett "vem-vet-mest-argument" är ju bara pinsamt. Det är ju lika dumt som om jag skulle pika folk för att de är okunniga om gängse konventioner på internet.. (hoppsan)
/RJ
 
hörru trollet, du har inte bevisat något annant än att du har svårt att stava och bygga meningar.. det enda som kommit från ditt håll är några andefattiga klyshor och en massa versaler..
 
* SJÄLV HAR JAG ALLTID ETT GIVANDE SAMTAL
MED MINA MEDMÄNNISKOR, OBEROEND AV SPRÅK,
FÖDELSEORT OCH BILDNINGSNIVÅ.

* DET ÄR SÅ MÄNNISKOR VÄXER OCH TILL SLUT FÖRBÄTTRAR
VÅR GEMENSAMMA TILLVARO


HAR JAG LÄRT MIG NÅGOT AV VÄRDE;
SÅ BEROR DET PÅ ATT JAG LÄRT DET AV DE SOM KUNDE
DETTA BÄTTRE ÄN JAG, SÅSOM DE SJÄLVA HAR GJORT.

"BESSERWISSER" OCH "TOMTAR" VET ALLT, TROR DE OCH
DÄRFÖR LÄR DE SIG INGET AV VÄRDE - LIKA GOTT.

JAG TRODDE ETT FORUM VAR TILL FÖR ETT MENIGSUTBYTE OCH
I-N-T-E FÖR ATT VISSA PERSONER "SKULLE SLÅ SIG PÅ SITT TUNNA BRÖST- "UGH VAD BRA VI ÄR"

BERÄTTA NU VAD NI KAN NI SOM SÅ SLÅR ER PÅ
ERT TUNNA BRÖST OCH ÄR SÅ K-A-X-I-G-A !

Det är MYCKET, MYCKET svårt att nå fram till TOMTAR
och BESSERWISSER - men det är deras problem

LÅT OSS HÖRA OM ER DJUPA KUNSKAP PÅ OMRÅDET KIKARE, VI
VÄNTAR MED SPÄNNING !


****************************************************
HÄR HAR NI ER CHANS ALLA "TOMTAR" OCH "BESSERWISSER"
****************************************************
 
Vad har du för frågeställning?

Än så länge har du inte kommit med någon frågeställning i den här tråden värd att spinna vidare på.

Som man ropar får man svar.

Dvs i det här fallet inga svar.

Thure
 
vibbe; sa:
* SJÄLV HAR JAG ALLTID ETT GIVANDE SAMTAL
MED MINA MEDMÄNNISKOR, OBEROEND AV SPRÅK,
FÖDELSEORT OCH BILDNINGSNIVÅ.

Det vore roligt att veta om medmänniskorna också hade ett givande samtal. Just nu tvivlar jag.


JAG TRODDE ETT FORUM VAR TILL FÖR ETT MENIGSUTBYTE OCH I-N-T-E FÖR ATT VISSA PERSONER "SKULLE SLÅ SIG PÅ SITT TUNNA BRÖST- "UGH VAD BRA VI ÄR"

BERÄTTA NU VAD NI KAN NI SOM SÅ SLÅR ER PÅ
ERT TUNNA BRÖST OCH ÄR SÅ K-A-X-I-G-A !

Snälla Olle, varför inleder du med att spreta med alla taggarna? Detta ÄR ett forum för just meningsutbyte men ännu har du inte lämnat så värst mycket åt oss andra att kommentera, utan istället mest kört en monolog i versaler. Du väljer själv om du vill spela martyr men det finns inget som rättfärdigar det. Det verkar som om du dels har missuppfattat nivån Utsidans diskussioner förs på och dels som att du helt enkelt är lite grälsjuk.

När du säger att du lärt av de som vetat mer än du så är det väl inte så svårt att göra detsamma när det gäller hur man på ett korrekt sätt skriver inlägg utan att framstå som en lomhörd typograf?

Jag vet nästan ingenting om kikare annat än grundläggande gymnasieoptik. Nu kastar jag tillbaka frågan: Vad vet du själv om kikare och optik?
/Richard
[/QUOTE]
 
DET ÄR VÄRRE ÄN SÅ:

DÅ JAG HÄNVISAT MINA KOLLEGER/BEKANTA TILL
FORUM PÅ NÄTET FÖR ATT FÅ SVAR/VETA MER OM VISSA
SAKER, HAR DE SVARAT:

"DET ÄR INTE LÖNT - DÄR FINNS BARA SMÅUNGAR
SOM TYCKER OM ATT TJAFSA "

DET VAR FÖR 4 ÅR SEDAN

TYVÄRR KAN JAG KONSTATERA ATT DET
FINNS FÖR MÅNGA SMÅUNGAR SOM TJAFSAR
ÄN I DAG.


SÅ LÄNGE DESSA "BILLIGA PERSONER "
FINNS HÄR SKRIVER JAG INGET MER.

DET ÄR UNDER MIN, MINA KOLLEGERS OCH
BEKANTAS VÄRDIGHET !

HA EN BRA DAG
 
vibbe; sa:
DET ÄR VÄRRE ÄN SÅ:

DÅ JAG HÄNVISAT MINA KOLLEGER/BEKANTA TILL
FORUM PÅ NÄTET FÖR ATT FÅ SVAR/VETA MER OM VISSA
SAKER, HAR DE SVARAT:

"DET ÄR INTE LÖNT - DÄR FINNS BARA SMÅUNGAR
SOM TYCKER OM ATT TJAFSA "

DET VAR FÖR 4 ÅR SEDAN

TYVÄRR KAN JAG KONSTATERA ATT DET
FINNS FÖR MÅNGA SMÅUNGAR SOM TJAFSAR
ÄN I DAG.


SÅ LÄNGE DESSA "BILLIGA PERSONER "
FINNS HÄR SKRIVER JAG INGET MER.

DET ÄR UNDER MIN, MINA KOLLEGERS OCH
BEKANTAS VÄRDIGHET !

HA EN BRA DAG
Men har det gått fyra år borde du väl ha vuxit upp nu. I alla fall blivit tonåring? Eller är du kvar i trotsåldern?
 
öringen, en som är lika flexibel som ett ryskt järnspett har just lovat sluta diskutera och orera här på utsidan. Egentligen borde vi ju dricka en tår på att vi blivit av med trollet men jag fruktar vi ännu inte är det....helt.
Ha en god kväll och

Go tur
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...