Muddus i vinter?

Är det någon som är intresserad av en tur i Muddus den här vintern?
Sitter och grunnar på det hela efter att ha fått så positiva vibbar efter mitt besök i juni. Fina stugor med korta avstånd emellan. Utgångspunkt Sarkavare eller Urtimjaur. Tid vet jag inte just nu, är ganska flexibel.
 
Det går ju att göra en kortare tur på en långhelg iom att det är såpass nära från vägslut till tex Muddusloubbal. Borde gå att göra en fin tur på 3-4 dagar.
 
Är sugen...

Jag är ganska sugen på att hänga med.
Har flyttat hem från USA efter studerat där och har alltid gillat skogen. Besökte Muddus sommarn 2008 och blev imponerad.

Fick en deal på gamla träskidor så jag är grymt sugen på en tur på några dagar. Har funderat på fjällen, men jag är en skogsmänniska fastän fjällen lockar också.

Du säger stugor, vad tycker du om tält? Vet inte riktigt alla regler i Muddus men har faktiskt aldrig tältat i riktig kyla.
 
Antingen bo i stuga eller så bar himmel beroende på väder.

Jag har inget vettigt vintertält och när man är i skogslandet känns det inte så nödvändigt under förutsättning att det inte är milt och snöar. Men då är det inte så kul med tält heller.

Tanken var att ha någon av stugorna, troligtvis vid Muddusluobbal som bas, och sen göra turer därifrån.

Men jag vet inte riktigt när jag har tid men det måste ske innan den 15 mars för då inträder besöksförbud i fågelskyddsområdet.

Ska man bo i stuga då måste man hämta nycklar i Jokkmokk men jag passerar hur som helst där.

Preliminärt datum just nu är 11-14 mars
 
Jag har en billigare, norsk Lavvu men den är lite tung, ~8kg. Men mysig.

Mars låter inte fel, men svårt att spika så här långt i förväg, i alla fall för mig.
Tåls att tänka på helt klart, för det låter roligt.
 
Nyckar

Senaste åren har man inte behövt nyckel;stugorna har varit olåsta vintertid,men alltid bäst att kolla upp vad som gäller i år.
 
Du har nog rätt om nycklarna. Jag läste någonstans att stugorna var låsta under vintern men på hemsidan står det att dom är olåsta året runt.
 
Det bidde i alla fall ingen tur denna vinter. Sista vintern att ta ut pappaledighet innebar tid med barnen istället. Men nästa vinter då jävlar.....
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
avslut1008 Muddus Norr- Västerbotten 3

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...