Canon EOS 300D

Hej.

Jag ber att få tacka för alla inlägg på min förra tråd "digital systemkamera eller inte?". Jag slapp en hel del informationsinhämtning tack vare det. Stort tack.

Jag har kollat runt på priser och modeller och utifrån de tips jag fått har jag mer eller mindre inriktat mig på en Canon 300D.

De amerikanska fotobutikshemsidorna överöser dock en potentiell köpare med enorma mängder information. På vissa håll är priset endast $649, medan andra erbjuder upp till $999. Självklart skiljer det en del vad man får med till dessa priser, men då jag är en fullständig nybörjare inom detta område behöver jag lite hjälp med att orientera mig.

- Har någon erfarenhet av att köpa fotoutrustning från amerikanska nätbuktiker. I sådana fall vilka är bättre, vilka är sämre?

- Jag inser att de diversifierade priserna beror på stora skillnader i vad som kommer med paketet. Vad är ett rimligt pris för en Canon 300D och de nödvändiga start-up-prylarna (hus, objektiv, minneskort och kortläsare)?

- Har jag missat något då det gäller start-up-kit (teleobjektiv, stativ och fjärrutlösare får vänta)?

-Till sist: är valet av en Canon 300D ett bra val? Får jag en bättre kamera till samma pris om jag väljer något annat?

MVH //Thomas
 
Jag köpte en EOS 300 då jag var i New York i April. Kameran är jag fullständigt nöjd med. Har inte ångrat mig en gång. Dock tror jag du blir lika nöjd om du köpter en Nikon D70. Det är nog mest en smaksak vilken man väljer.

I April betalade jag $999 för min kamera, vilket då var standardpriset i NY. De som säljer den för $650 är oftast inte så värst seriösa. Vad jag har förstått försöker de pracka på en massor av tillbehöer och extra objktiv som är svindyra jämfört med andra butiker. Dessutom har jag hört de som fått sin kamera men utan batteri t ex. Dock finns det folk som har fått en riktig kamera också och gjort en riktigt bra deal. Upp till dig var du köper, men jag tror det kan vara en chansning att köpa från oseriösa affärer.