Var finns billiga kamerabatterier?

Tradera

Batterimannen på tradera har batterier till bra priser, köpte ett nytt till min D70s för en spottstyver, o i veckan får jag ett UV filter 120:- inkl frakt, de ä billigt de :D
 
Här är en sak att ta med.
Batterierna till min pentax wpi började dö lite slumpmässigt, Både original och kopior.
Och tycker mig att jag sköt betterierna bra.
Nu har jag fått svaret och det gör mig arg för ingenstan fanns att läsa om det.

De batterier som dött är över laddade, när de är klara och dioden lyser grön laddas de fortfarande lika mycket. Och jag laddade dem hela nätter.
 
Har köpt extra batterier till min D200 på 24.se.
Väldigt billiga, men lite mer 'plastiga' jämfört med original. Förutom att man kanske ska hantera de lite försiktigare så verkar de fungera fint.
Då nikons egna kostar runt 700:- styck o jag kommer behöva 4-5 st så ska man inte klaga om de för 200:- skulle vara lite sämre. Men efter mina efterforskningar så ska pirat vara minst lika bra.
 
Kjell.com

En annan bra sida är Kjell o co som har det mest onödiga innom elektronik. Jag köpte ett extra batteri till min xslim digitalkamera.
 
Här är en sak att ta med.

De batterier som dött är över laddade, när de är klara och dioden lyser grön laddas de fortfarande lika mycket. Och jag laddade dem hela nätter.

Underligt att inte orginalbatterierna har inbyggda skyddskretsar mot överladdning.
Oftast är det just bl.a olika skyddskretsar som skiljer orginal från piratbatterierna.

Jag har köpt pirater till min Oly 765 både från Zebramedia och andra sk. seriösa handlare. Orginalet funkar fortfarande bra, piraterna har dött den ena efter den andra.

Jag skulle bli jätteglad om någon hittat en pirat som funkar.

PS
Här är ett test på Olympus BLM-1 pirater.
http://t5r.pwp.blueyonder.co.uk/e1/clonetests.htm
 
Senast ändrad:
Några batteri-iakttagelser under 5 års videofilmande med en Canon DV-kamera:

Canon original: Höll bra i ca 3 år, därefter sämre och sämre och nu efter 5 år har det dött helt.
GP: Inköptes 2004(?), fungerade bra i ett halvår, dåligt i ett halvår till och dog därefter helt.
Hähnel: Lite dyrare piratbatteri med 2 års garanti. Köptes 2006 och fungerar fortfarande bra. En positiv överraskning!

Peter
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...