• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Hundintresserad tjej

Hej!

Jag är en 35-årig hundintresserad tjej. Jag har en Alaskan Malamute-hane. Jag hade tyckt det var roligt att träffa andra tjejer som är intresserade av hund och kanske även har egen hund.

Ofta upplever jag det i hundvärlden som att folk är väldigt antingen eller - antingen går man bara ganska korta promenader med sin hund och gör inget mer alls eller så är man väldigt aktiv och tränar och ev. även tävlar i flera hundsportgrenar... Jag hade tyckt det vore kul att träffa någon som ville träna lite bara för skojs skull, t.ex. spår eller nosework... eller bara ta en promenad. Jag är mycket i Vättlefjällsområdet och går.

Min hund är ju äldre nu och tyvärr har han ett diskbråck så han kan inte vara så aktiv längre och gå så långt. Hoppa och springa får han inte alls. Han promenerar ca 40 min. per promenad (så man vet om det om man kontaktar mig och inte tänker sig timslånga promenader/ dagsvandringar och liknande). Han går ihop med alla tikar men kan ha svårt för hanar. Hanar som är lugna med andra hundar och inte skälliga brukar gå bra. Han är kastrerad sedan januari då han fick en testikeltumör som måste bort.

Skriv gärna om du vill hitta på något någon kväll/ helg.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...