Våta fötter

Jag undrar hur ni håller fötterna torra vid dåligt väder. I fjäll och på skidor är det inga problem men ett par cykelskor håller väll knappast fötterna torra och det går ju inte att cykla i kängor.
Kanske får man leva med våta fötter på cykel semester.

Vad brokar ni ha med för skor?

Mvh Stellan
 
Visst går det !

Hej !

Vistt går det att cykla med kängor ! Cyklar alltid med kängor ( meindel Island ) vid dåligt väder när jag är på cykel semester och jag tycker att det fungerar bra bara man inte snörar dem för hårt. Om du ändå vill cykla med dina cykelskor ( SPD ? ) så rekomenderar jag sko överdrag vilka håller foten varm och torr, finns i alla tjocklekar från neopren och nedåt. Tycker valet av skor beror lite på vilken typ av cykling man kommer bedriva Själv gör jag ofa såna väg val att jag behöver gå av cyklen med jämna mellan rum. Och att putta en fulllastad cykel utan riktigt stöd på fötterna kan va jobbigt. Men som sagt skoöverdrag finns i massor av olika former och funkar bra.

 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
mrhandley Isbitar till fötter Långcykling 24

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...