Bra sadel

Skall ut och trampa långt i sommar och undrar om det är någon som har tips om en riktigt skön sadel. Fabrikat, pris osv.
 
Brooks rockar fett!

Anrika Brooks i England har finfina lädersadlar. Två modeller, en smal med titanräls och en bred med stålräls. Smala varianten som jag har själv heter Brooks Swift och kostar runt tusenlappen.
Hur som helst, Välj lädersadel! De är lite hårda i början men sköter man dem och ger dem tid att "ridas in" är de oslagbara, speciellt om man skall långfärda. Cyklade själv i flera veckor på min sadel iförd endast tunna nylonbadbyxor och fick inte ont alls!!!
Tror att cykelcity fortfarande säljer Brooks. Annars finns det nog andra likvärdiga fabrikanter.
Ha det!
Magnus
 
Selle Italia är bra

Hela Selle Italias sortiment håller hög standard och de varierar från c:a 200-900 kronor. Låt dig inte luras att välja en bred och vadderad sadel, de är inte bra i längden. En hårdare sadel ger bättre stöd på de punkter där det behövs. Moderna racersadlar är tänkta att användas med cykelbyxor, så investera även i ett par dylika så besparar du dig mycket rump-ont.

Själv har jag en sadel som heter Selle Italia Century som jag är mycket nöjd med. Det finns även lite nyare varianter som är utskurna i mitten vilket påstås vara bättre ergonomiskt.

Cykel City har ett bra sortiment och kunnig personal, åk dit och hör med dem.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Nikhi Sadel långfärdscyklel Långcykling 7
Henrik.nu Sadel långfärdscykling Långcykling 19
A.K Sadel fråga! Långcykling 13
pergit Sadel Långcykling 8
some0neelse Brooks sadel Långcykling 6
sadel Cykel sadel Långcykling 23
Vandrare Tvärställd sadel Långcykling 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.