Smygehuk - Treriksröset, hur lång tid tar det?

Hejsan!

Tre kompisar och jag har tänkt cykla från Smygehuk till Treriksröset i sommar. Vi har väl tänkt cykla si så där tio mil om dagen med någon pausdag här och var kanske. Vi har tänkt följa östkusten någorlunda under våran färd. Hur lång tid behöver vi ha på oss?

/Kristoffer
 
21 dagar...

Den förste Juli ska jag greja det på 21 dagar, fast då spar jag en dag därför att jag börjar i Rydaholm. Sedan bär det upp mot Jönköping och mellansverige.
Ned Norge såklart.
Hoppas ni får en KANON semester.
Ces på vägarna,,,, Dan Hansen
 
Cykekl semester på tid ?

Hej !

Vill inte skriva någon på näsan men hur lång tid det tar att cykla från norr till söder är mycke beroende på vilken inställning till cyklingen man har. Visst man kan sträck cykla hela vägen men man kommer ganska snart på att cyklrn inte är något speciellt bra/roligt transport medel om man vill ta sig snabbt från A - B . Cyklens riktiga fördelar kommer inte fram för än man ger sig tid att ta de små vägarna so kanske inte alls är de snabbaste och kortaste.

 
Du har en poäng så klart!

Det är klart att det är så som du säger.

Men samtidigt som jag vill ge cykelsemestern den tiden den tar så vill jag dock kunna planera lite mer saker att göra under sommaren.

Det är lättare att planera sin sommar om man vet hur lång tid saker och ting tar. Därav min fråga.

/Kristoffer
 
INSTÄMMER...

annars skulle det kunna ta ett helt år.

Jag tycker åxå att det är bra att beräkna tiden och sedan smälla in olika fridagar för äventyr etc.

Dan
 
Svar till sverigerutten

Hejsan Kristoffer.

Jag och en kompis cyklade den rutten på 28 dar i sommras då det regnade något kopiöst. Vi cyklade då i snitt 8 mil/dag vilket var ganska slött eftersom det tog ungefär 4 timmar. Vi hade även en ledig dag då en cykel var trasig.
Rutten var i huvudsak rixväg 45.

Har du några övriga frågor svarar jag gärna.
angelica.is.not@home.se

/Angelica
 
Hmmm

Jag det beror ju på om ni hade tänkt att simma mellan öland och fastlandet, för det vad väl via öland ni hade tänkt er :) Våtdräkt rekomenderas...
 
Treriksröset

Hej,
Ville bara lägga till hur många dagar det tog mig att cykla från Smygehuk-Treriksröset.13 dagar tog jag mig upp på.Det blir ca 17 mil om dagen. Det blir lätt så när man är ensam och är rätt så tränad. Jag bar fem väskor(karrimor).Glöm kärra! Varför släpa på mer vikt och rullmotstånd.Sover man dessutom i skogen vill man inte ha mer skrymmande material som kan synas och ta plats. Jag har även cyklat tvärs över USA och har en hel del erfarenhet längd vägarna.
225 mil stod min mätare på vid Treriksröset.
Ha det bra.
peter
 
Funderingar?

Nils-Åke skrev
"Visst man kan sträck cykla hela vägen men man kommer ganska snart på att cyklrn inte är något speciellt bra/roligt transport medel om man vill ta sig snabbt från A - B "

Ville bara säga min mening om detta resonemang. Precis som tagits upp så finns det olika sätt att se på saker och ting. Jag cyklar i regel långa dagsetapper flera dagar i rad, detta för att nå ett mål där jag stannar en stund. Jag tycker att cykel är ett både bra och roilgt transportmedel att förflytta sig långa sträckor med på begränsad tid. Konstigt nog har de flesta indoktrinerats med bilden av cykel"semester" som så lite cykling som möjligt på mesta möjliga tid.

För de som inte skaffat sig en egen åsikt kan jag rekomendera distanscykling! Vägen är en del av målet!!

Väl mött på vägarna!!!
 
tre veckor är nog normalt

Hej!
Tre veckor är nog "normalt" om man är hyfsat tränad. Cyklade själv Gbg-Nordkap på 21 dagar och det är väl ungefär lika långt som Smygehuk-Treriksröset. I och för sig så tog vi inte många fridagar men det var cyklingen som vi ville åt. Som sagt innan: cykla i er egen takt, det är ingen idé att stressa. Cyklingen skall ju vara rolig också, det är ingen tävling.
Ha det och lycka till!
Magnus
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Alexander1 Treriksröset/Tromsø till Smygehuk sommaren 2021, med mig? Långcykling 9
Wolfpat Cykla Treriksröset - Smygehuk Långcykling 10
Hennke Treriksröset - Smygehuk Långcykling 12
ekan93 Massor med frågor ang Treriksröset - Smygehuk Långcykling 12
verasiren Cykla Treriksröset - Smygehuk, med mig? Långcykling 8
jees889 Treriksröset - Smygehuk (Solo) Långcykling 1
JA64 treriksröset-smygehuk Långcykling 29
R.Sandin Projektarbete Treriksröset-Smygehuk Långcykling 4
the medic Treriksröset - Smygehuk på tandem Långcykling 3
AWG Treriksröset-->Smygehuk Långcykling 2
Stiffmeistern Treriksröset - Smygehuk avslutat Långcykling 3
Stiffmeistern Treriksröset Smygehuk Långcykling 1
Stiffmeistern Treriksröset - Smygehuk Långcykling 1
Stiffmeistern Treriksröset till Smygehuk Långcykling 1
Stiffmeistern Treriksröset till Smygehuk Långcykling 0
jimpaw blandade frågor treriksröset -> smygehuk. Långcykling 9
Gunnar.o Smygehuk-Treriksröset Långcykling 0
lejnur Lämplig cykel för treriksröset-smygehuk Långcykling 12
nilsjohan Treriksröset-Smygehuk Långcykling 1
Senoren Treriksröset-Smygehuk Långcykling 133
Mickael83 Sponsorer Treriksröset - Smygehuk Långcykling 25
avsl0912 Följ den 17-årige Andree från Treriksröset - Smygehuk Långcykling 8
Freddie treriksröset- smygehuk sommaren 2004 Långcykling 3
Willey Treriksröset - Smygehuk på cykel Långcykling 2
Rekordtid Treriksröset - Smygehuk? Långcykling 3
snöängeln Smygehuk-treriksröset Långcykling 1
Dantiberg Trerik - Smygehuk Långcykling 28
cocosnot Kiruna-Ystad (Smygehuk), redogörelse, lärdomar och funderingar Långcykling 8
AWG Jönköping -> Smygehuk Långcykling 1
Nikhi Nordkap & Treriksröset Långcykling 7
Kevin123 Treriksröset Långcykling 3
hellstrom-c Treriksröset eller Kiruna? Långcykling 4
Benny G Nordkap- Treriksröset Långcykling 19
JA64 treriksröset Långcykling 3
Polarnatt Cykel till Treriksröset Långcykling 3
vetlanda Två 17 åringar till treriksröset. Långcykling 13
jimpaw färdvis till treriksröset ? Långcykling 5
ecsrigu Treriksröset Långcykling 6
Har cyklat till Prag,Treriksröset,tvärs över USA Långcykling 0
tango 723 mil lång cykelspårbild Långcykling 1
greendanger "Lång" cykling Långcykling 4
Sjolidens Hur lång tid? Långcykling 3
Singulariteten Behövs en lång planeringstid + tips? Långcykling 3
Albin_25 På lång tur med racer Långcykling 6
Emil_S Cykling till Gibralta. Hur lång tid? Långcykling 2
Linyah Kitta en tjejcykel inför lång cykelresa! Långcykling 28
prahlen lång färd Långcykling 7
8606 Tips om kläder och övrigt för lång cykelfärd. Långcykling 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.