Rulle för vinterträning?

Är det någon som koll på vilka rullar med reglerbart motstånd som är bra?
Vintern närmar sig o det blir inte så många suttna timmar ifall jag ska lita till vädret.
Priset borde inte ligga över en tusenlapp eller två.
 
Re. Rullar

Själv har jag en Taxx med reglermart motstånd, kostade sisådär en 1500 kr. Den har hittils fungerat bra, dessvärre är det så att alla rullar låter mer eller mindre som en tröskmaskin vilket kan ge högljudda protester från diverse grannar boende våningen under en. Cykelcity her en del olika modeller.
http://www.cykelcity.se

/ Anders - utsidan.se
 
Re Rulle

Tja, Grannarna under mig, när jag bodde götet kom upp och frågade när jag skulle sluta borra i golvet, numera har jag byggt upp med liggunderlag för att dämpa ljudet lite så än har inte grannarna kommit....
Bor man i kåk så känns det inte lika farligt att väsnas lite, det är framför allt vibrationer som fortplantas genom golvet.

/ Anders - utsidan.se
 
Magnetbroms...

...är ett rätt tyst alternativ. Man kan reglera motståndet medan man trampar. Framhjulet står på golvet och bakhjulet "hängs in" i en vagga. Då den inte används kan den fällas ihop och tar rätt lite plats. Min egen är inköpt i USA för några år sedan. Är du intresserad kan jag tänka mig skiljas från den för en smärre summa. Jag bor i Hässelby, väster om Stockholm. tel. 08-896242.
 
Pröva Tacx

De har ett flertal modeller i olika prislägen. Jag har den enklaste med magnetmotstånd (luftmotstånd låter förjäkligt) och är mycket nöjd. Den är lätt att montera, tar lite plats (låter som nåt för TV-shop) och är en stabil konstruktion. Se till att få en upphöjningsplatta för framhjulet också, så slipper du cykla i "nerförsbacke" hela tiden.

De har ett par modeller med lite mer funktioner typ pulsmätning, etc. som verkar bra, men de är också lite dyrare.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
sjuttis Vinterträning? Långcykling 5

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.