Dagens aktivitet?

I går lördag: tre timmars teknikträning på gräsmatta (flugfiske), sen den vanliga milturen med tungryggan.
Framkallning av film och flugbindning på kvällen.

I dag: Plantering av chili (habanero och jalapeno), klippt mig. På em förmodligen en längre mtb-tur i det fina vädret.
 
Dagens träning blev 1,5 timme mtb på diverse skogsvägar samt en tur upp o ner för våran slalombacke.

Gjorde inte saken sämre att det är 25 grader varmt och strålande sol, känns nu som att man kunde vart ute någon timme till i skogen...
 
Cykel ut till fisksjön Lumpgölen och den restaurerade
sjön Sträp (fågelsjö, men det märkte jag inte)
drygt 2 mil söder om Linköping. 5 km testtur
med packning, kändes bra.
 
Milen!

Har inte joggat på flera år men bestämde mig idag för att springa milen ute vid Hellasgården. Det tog mig nästan 60 minuter att ta mig runt 10 km, men slingan var betydligt jobbigare än jag trodde. Allt annat än platt och jämn... Och jag var dum nog att springa mitt på dagen, gassande sol och nästan 20 grader. Så jag är faktiskt nöjd med tiden! Det var dessutom preimär på distansen, jag har aldrig sprungit så långt förut... Gav tyvärr inte mersmak.
 
Löpning 1:33 i solgasset, med vätskerygga (+3kg startvikt, behövde varenda droppe). Ingen aning om tempot, men snittpuls på 160/min. Passade på att handla kartor till sommarens amatörorientering!
 
Re: Milen!

Hedman; sa:
Har inte joggat på flera år men bestämde mig idag för att springa milen ute vid Hellasgården. ... Gav tyvärr inte mersmak.

Jag cyklade samma mil i dag. Det var första gången jag var där och det gav definitivt mersmak. Du är välkommen att hänga på nästa gång, om inte annat tar det inte mer än en halvtimme att genomlida på cykel :)! Med transportsträckan till-från samt glasspaus blev det ett fint 2,5 timmars pass.
 
Re: Re: Milen!

Nedar; sa:
Hedman; sa:
Har inte joggat på flera år men bestämde mig idag för att springa milen ute vid Hellasgården. ... Gav tyvärr inte mersmak.

Jag cyklade samma mil i dag. Det var första gången jag var där och det gav definitivt mersmak. Du är välkommen att hänga på nästa gång, om inte annat tar det inte mer än en halvtimme att genomlida på cykel :)! Med transportsträckan till-från samt glasspaus blev det ett fint 2,5 timmars pass.

Glasspaus på motionsrundan är närapå religiöst. :)
 
Skön dag...

... startade dagen med en mysig långfrukost på Zetas trädgårds café... Efter lite blom/växt inköp och en snabbis förbi ikea så bar det hemåt för en rejäl pastalunch...

Märkte att bakdörren på bilen släppt lite så det blev till att släpa fram vertygslådan för att hitta något lämpligt att dra åt med... PANG! det small till i ryggen som bara f**n... och var riktigt obehagligt... kände att den stundande racerturen låg risigt till ...

Ut till Drottningholm och 6 milarundan, blåsigt som vanligt... med helt ok medvind inledningsvis men desto jobbigare motvind på tillbakavägen...
Ryggontet kändes inte så farligt när jag väl kom upp på hojjen som tur var...

...Men kändes desto mer när jag klev av...

Så nu blir det vila i några dagar tills nationaldagen då det blir en längre MTB tur.

Data:
Distans: 60,34km
Tid: 1:59:49
Snitthastighet:30,1 km/h

Thomas
 
fredag:sparng 8km,försökte springa "snabbare".
Dra krok på älven i stugan.ingen fiskelycka
Lördag:paddla på älven ett par timmar,årets första simtag (rätt få:stekhett i luften,iskallt i vattnet).
Gick till Muddus från Skaite på kvällen för att tälta,jättefint och skönt när det blev svalare.Gick till Fallet och fortsatte mot Sarkavare och hittade fin tältplats på en ås.(3tim)
Söndag,hem över Måskåkårså,skönt första timmarna på morgonen,sen knäckande stekhett.Gick genom brandområdena,stigen har klarat sej väldigt bra:på många ställen är det bränt på sidorna ,men ej stigen,konstigt.(6tim).
 
Varit och paddlat kanot fre-sön, sönderbränd och totalt slutkörd efter forsrännigen men med humöret på topp. Tappade mina Adidas-brillor i älven dock, annars var helgen toppenbra.
 
Undrar om jag ska skriva in mitt mittseminarium på torsdag som en aktivitet? Räknat i pulshöjning så, även om naturupplevelsen kan bli lidande... Nä, men det blir inte mycket uteliv om man ska leka doktor(and).
 
Re: Re: Milen!

Nedar; sa:
Hedman; sa:
Har inte joggat på flera år men bestämde mig idag för att springa milen ute vid Hellasgården. ... Gav tyvärr inte mersmak.
Du är välkommen att hänga på nästa gång, om inte annat tar det inte mer än en halvtimme att genomlida på cykel :)! Med transportsträckan till-från samt glasspaus blev det ett fint 2,5 timmars pass.
Tack, jag hade gärna hängt på om jag haft en mtb. Låter betydligt trevligare än att springa...
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.