BROHOPP!

Våtdräckt

Ett tips kan va att ha på sig en våtdräckt. Den dämpar lite av smällen vid ett eventuellt felfall och den har god fllytförmåga.

Du sa att ni filmade det hela. Var kan man få tag på dom filmerna?

"Don´t you go die on me"

/Andreas
 
Angående höjder och självmord så har Älvsborgsbron i Göteborg en segelfri höjd på 45 m och används ibland för självmord eller självmordsförsök. Bättre att tänka efter före...
 
TAPPADE ANDAN

Ja det e sant...Det började med att ett par killar i vår umgängeskrets hoppade från klaffbron i Södertälje centrum (18 meter)..sen gjorde vi också det(Jag o ett par andra)..I jakt på att vara värst o få den brutalaste kicken så vågade vi oss på "Järnvägsbron"(29meter)...Den höjden är det enda jag kan referera till när det gäller fallet o nedslaget-vilket inte var så farligt. Det som hände var att båda två tappade andan i vattnet på grund av nedslaget(kändes som ett slag i mellangärdet) samt att det kändes som man fått 10 örfilar i rad i ansiktet...har kollat upp det o nedslagshastigheten var ca 90 km/h....så just därför känns inte 45 meter HELT omöjligt...men det e klart inte riskfritt!! hat-trick i broar våre iofs inte trist..skicka in till nån extreme-kanal hehe o komma med på tv...JAJA fortsätt skriva e ni snälla..För er som vill se filmen från järnvägsbron så kan ni skicka ett personligt mail till mig armen.vartanian@telia.com
 
Hoppa

Det är mycket rpqat om självmord här, det är ju inte det de tänker göraq. Om man hoppar för att ta livet av sej så hoppar man okontrollerat! Om man har koll på vad man gör så kan man nog hoppa från mycket hög höjd. Vet inte hur högt, men att kalla dem för idioter!?
Tja, om alla ville "play it safe" så hade vi inte haft mycket framgång här i världen.
 
Tror inte alls att det är omöjligt att hoppa från 45 meter (utan att skada sig).
Men jag skulle aldrig sätta mig och flyga ett flygplan utan att träna först!
För även om jag kanske kommer upp i luften så har jag inte en aning om hur man landar!!
Var säkra på vad ni gör före ni hoppar.
Annars: Keep up the good work guys!!!

MVH//Johan
[Ändrat av undar 2002-09-22 kl 22:23]
 
Extremt

Som Patric Vallencant sa om extremskidåkning:
Si tu tombes, tu meurs-"If you fall, you die."

Om du misslyckas, då dör du!
Inget men är så sugen på...
 
Det är fett med coolt det ni gjort...

Tjeeeeeeeeeeeeeena Armen!!!

Hoppas det är bra med dig! Kul att läsa allas inlägg här på utsidan.
Fast man undrar hur stor erfarenhet de som kallar detta för idioti har.... Troligen inte särskillt stor!

Simma lungt och ring innan du hoppar så att vi kan vara asistans....
 
Hehe MR BYLUND!

MED TANKE PÅ ATT DET ÄR DU SOM SKA HA ALL ÄRA OCH ATT DET ÄR DU SOM PEPPAT ALLA ATT GÖRA ALLT ROLIGT, SÅ SKA DU HA FEEETA CREDS!!!BJÖRN BYLUND THE ONE AND ONLY! FÖRRESTEN...KYCKLINGWOK ÄR INTE TRIST!
 
Re: Hoppa

XPAT; sa:
Det är mycket rpqat om självmord här, det är ju inte det de tänker göraq. Om man hoppar för att ta livet av sej så hoppar man okontrollerat! Om man har koll på vad man gör så kan man nog hoppa från mycket hög höjd. Vet inte hur högt, men att kalla dem för idioter!?
Tja, om alla ville "play it safe" så hade vi inte haft mycket framgång här i världen.

Sagt av någon tidigare i denna tråd. Övning är en förutsättning för att det skall ha största möjliga chans att gå bra. Att ha hoppat från en bro på 29 meter EN gång, samt förmodligen ett antal hopp på betydligt lägre höjder, kan knappast anses som stor erfarenhet.

Visst större erfarenhet än mig men man behöver inte ha genomfört allt man har synpunkter på. Ibland räcker det med sunt förnuft och logisk tankeverksamhet, samt lite efterforskning på statistikplanet. Alt. att man kan lära sig av andras misstag.

Vad jag vill ha sagt är att OM ni skall utföra detta skall ni också se till att ni ger er så goda chanser som möjligt att utföra det korrekt. Vem vet det kanske tar ett par år att förbereda sig. Med arbete hos någon stuntman. Tagande av fallskärmscertifikat för att få klart för sig hur man manövrerar kroppen i fritt fall mm. mm. Och sist men inte minst sakta men säkert hoppa från högre och högre höjd. Till slut är ni kanske uppe på 45 meter.

Även om man har gjort det förut och det har gått bra (29 m) så finns det så mycket som Ni INTE kan påverka. Allt från dagsform till vindar mm. Och ett hopp från 45m resulterar i de flesta fall med döden om det misslyckas.

När det gäller "Tja, om alla ville "play it safe" så hade vi inte haft mycket framgång här i världen." Så skulle jag gärna vilja veta vad ett lyckat hopp från en bro 45m ovanför vatten har för chanser att bidra till utvecklingen för mänskligheten???

Det är en "viss" skillnad jämfört med de som hoppade från alla möjliga höga torn mm. i försök att lyckas med sin uppfinning av fallskärm, flygplan etc.

OM ni nu genomför hoppet så kan jag dock inget annat än önska Er lycka till!

Ni skall kanske dock prata med era nära och kära först så att de också är med på "noterna" så de inte tror att det är frågan om ett lyckat självmord. Tungt för dem att leva med det resten av livet i så fall!

Lycka till!

Mvh!
// Niklas
P.S Jag nöjer mig med 10m samt vanliga fallskärmshopp.
 
Re: Hoppa

XPAT; sa:
Tja, om alla ville "play it safe" så hade vi inte haft mycket framgång här i världen.

*asgarv* En ofrivillig humorist! Ett hopp från en hög bro lär göra världen till en bättre plats...

Om inte folk hade tänkt efter före hade vi inte haft mycket framgång här i världen

//Anders
 
Re: Re: Hoppa

andersmossing; sa:
XPAT; sa:
Tja, om alla ville "play it safe" så hade vi inte haft mycket framgång här i världen.

*asgarv* En ofrivillig humorist! Ett hopp från en hög bro lär göra världen till en bättre plats...

Om inte folk hade tänkt efter före hade vi inte haft mycket framgång här i världen

//Anders

Precis som Magnus Foss säger så får vi aldrig underskatta självsaneringsfunktionen..
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Flexonline BROHOPP! HEMSIDA! Övriga aktiviteter 7

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...