Paddla Norska kusten utan medhavd mat eller pengar

Ganska kul att läsa den här tråden med alla negativa kommentarer i efterhand, med facit i hand :)

83 dagar tog det för honom och fisket verkar ha varit kanon!
 
Negativt och negativt...jag personligen förstår inte grejen med varför denna (och även ganska många andra resor av andra) kallas för expedition. Visst han skrev lite "nyttiga" saker varje dag osv men i det stora hela var denna resa ju bara en lång skön sommar semester han hade. Förstår inte riktig grejen med att det ska klassas så stort och har spons och allt det där för inte har han bevisat eller forskat eller något annat med hela denna resa.

missförstår mig inte, jag tycker det är en häftig resa och jag är helt klart avis på den och tycker det är bra att han kom runt.
 
Negativt och negativt...jag personligen förstår inte grejen med varför denna (och även ganska många andra resor av andra) kallas för expedition. Visst han skrev lite "nyttiga" saker varje dag osv men i det stora hela var denna resa ju bara en lång skön sommar semester han hade. Förstår inte riktig grejen med att det ska klassas så stort och har spons och allt det där för inte har han bevisat eller forskat eller något annat med hela denna resa.

missförstår mig inte, jag tycker det är en häftig resa och jag är helt klart avis på den och tycker det är bra att han kom runt.

Ja, fast om turen ska klassas som en expedition eller inte är en helt annan diskussion och det var ju inte där kritiken kom innan. Snarare var det att han aldrig skulle klara det, att det var omöjligt, att han skulle behöva tigga sig fram längs norska kusten och så vidare. Det är bara att bläddra tillbaka och läsa...
 
Ja, fast om turen ska klassas som en expedition eller inte är en helt annan diskussion och det var ju inte där kritiken kom innan. Snarare var det att han aldrig skulle klara det, att det var omöjligt, att han skulle behöva tigga sig fram längs norska kusten och så vidare. Det är bara att bläddra tillbaka och läsa...

Hur menar du? Om man läser vad han äter utgör egenhändigt fångad fisk endast en liten del. Största delen av kosten består ju av vanlig (köpe-) mat så han har ju knappast levt av naturen..
 
Ja, fast om turen ska klassas som en expedition eller inte är en helt annan diskussion och det var ju inte där kritiken kom innan. Snarare var det att han aldrig skulle klara det, att det var omöjligt, att han skulle behöva tigga sig fram längs norska kusten och så vidare. Det är bara att bläddra tillbaka och läsa...

Att tigga sig fram var ursprungsplanen i trådar och inlägg som raderades när kritiken började komma, bland annat från mig.
 
Jag ville också minnas att det lät lite fel och märkligt men kunde inte hitta de inläggen mer. Kul tur men det där leva av naturen kändes otroligt/ogörbart och det visade sig ju vara så också om jag läst rätt.
 
Ja, själva semestern som sådan tror jag inte det var någon som motsatte sig.

Att däremot ge sig ut på en "expedition" med syfte att visa att det går att göra billigt genom att tigga sig fram trots att man egentligen har råd och (på något för mig obegripligt sätt) bevisa att Östersjön är förstörd miljömässigt är en helt annan sak, då höjs kraven och kritiken och ifrågasättandet är till högsta grad befogat. Tyvärr valde TS att radera trådar och inlägg och försvinna bort från sidan istället för att bemöta kritiken. Det får alla naturligtvis tolka som de själva vill....
 
Killen verkar ha haft en kanonfin semester. Tur att tog åt sig av kritiken och tog med sig/köpte mat på vägen. Skönt att slippa se bilder med honom med pappersmugg och svensk flagga. Att han ibland lyckades fånga fisk måste ses som en bonus och ett bra sätt att dryga ut den trista köpematen
 
Ibland fattar jag inte den negativa attityd gentemot de som faktiskt lyckas genomföra sina drömmar. Är det avundsjukan som ställer till det?

Killen har ju paddlat låååångt, haft ett gott syfte, tagit till sig kritik och varit öppen och ärlig med allt han gjort. Varför då försöka förminska hans resa?

Från mig blir det ett oreseverat: Grattis!

//Anders

(Och jag är avundsjuk jag också)
 
Fan vad trist det är med "hatare"!!!

Ja, han lyckades inte leva fullt ut som ursprungsplanen, men när man läser kommentarerna ovan så låter det som om han paddlat runt, levt på hotell, ätit flotta måltider varje dag som han tiggt var han än kommit till...

Jag kan bara säga att man ser bara det man vill se uppenbarligen...

Han paddlade 83 dagar varav många med dygnsregn, bodde i tält de flesta nätterna och merparten av måltiderna bestod av fisk som han fångat och skålsnäckor.
Han handlade två gånger under vägen för ungefär 300 norska kronor, inte med ett glödande kreditkort som gjorts gällande...
Visst fick han lite diverse efter vägen som han kunde dryga ut med och visst blev han inbjuden på middag med dusch, tvätt, riktig säng och frukost några gånger, men som sagt merparten av dygnen har inte varit så.

Läs igenom de dagliga posterna och välj inte bara att plocka ut det "geggiga" delarna ur resan...

Jaja, vi får väl se, jag kanske behöver lämna Utsidan också snart efter detta...

Mors!
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...