Granska Göran Kropp!!! Besök www.svt.se/mediemagasinet

Hela debatten kan sammanfattas med det här citatet av min gamla idol, Uffe Lundell :

"Tidningarna är skrivna av idioter för idioter..."

God jul på er! Om 3 dagar börjar anmarschen mot Aconcagua :)
 
should be a large colony of swedes around Aconcagua

Say hello to Jonas & Fabian they are leaving 6/01/02 will be at
Puente del Inca by the 100102..they should be easy to recognise as they should be clothed in a very distinctive clothing label…
As for the kropp debate don’t you people have anything better to talk about it must be part of the Swedish jealousy complex..what is the English translation....Black sickness
 
Hej!

Jag har tyvärr inte läst hela denna debatt och kanske har det jag nu skriver redan sagts.

Vill först bara säga att jag inte är emot att vissa människor sticker ut från mängden, detta är enbart av godo enligt mig. (Jag beundrar Göran Kropp och hans enorma viljestyrka.) Tyvärr kan de som gör sån här saker lätt uppfattas som kaxiga i Jantelagens Sverige (mkt tråkigt).

MEN jag undrar över två saker och kanske vet någon mer om detta (kanske det också sades i Mediemagasinet och kanske tom Göran har sagt det)
1.
En arbetskompis till mig har en svärfar som är pilot och han har berättat för honom att han under några tillfällen flög hem Göran till Sverige under hans cykeltur ner till Nepal. Göran skulle hem för att göra uppdrag åt sina sponsorer. Sant eller falskt? Jag antar att det är sant.
2.
Varför får man inte se (i tv4:s film) eller läsa (i 8000+) om den allra allra sista biten upp till toppen på Everest -96. Han står nedanför toppen och filmar uppåt och säger att han nu är mycket nära. I nästa klipp står han på toppen. Likadant i boken. De allra sista meterna upp till toppen finns inte omnämnda, trots att biten till just denna plats innan är mycket noggrann beskriven. Detta får i alla fall mig att fundera över hur han tog sig den sista biten upp (syrgas?)

Jag vet inte, jag kanske är överdrivet misstänksam, men det har fått mig att fundera.

Sen vill jag rekommendera er att läsa om Rune Larsson. Han och Niclas Mårdfelt rodde över Atlanten. En prestation helt i klass med Göran Kropps äventyr. Men Rune gör inte så mycket väsen av sig.

Mvh Stefan
 

Guest

Gäst
Snodd rubrik av Ulf Lundell

Det var en engelsk kulturkritiker som sade, på 60-talet: kvällstidningar, skrivna av folk som inte kan skriva, för folk som inte kan läsa. (finns referat i en av Torsten Ehrenmarks böcker)
 
Jag vet att detta är en otroligt gammal tråd men satt och läste igenom den och tyckte det var lite komiskt att de största kritikerna till kropps bedrifter verkade vara nyskapade användare och då behöver väl man inte vara med i mensa för att fatta att dom inte vågar stå för sina åsikter utan gömmer sig bakom fejkanvändare.

=)
 
Det ligger nog nått i det. sorry.

men kunde inte låta bli. utsidan är inte första internetforumet där medlemmar skaffar fejkanvändare för att dom inte vågar stå för sina åsikter.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.