Jorden Runt med bil

Ett gammalt ämne som kanske får nytt liv. Eller inte. Men jag kan inte låta bli att svara. Gamla bilar går också att åka långt med .

http://www.dreamtrip.se/

Dessutom behöver kan man nog göra en väldigt kul resa bara att följa Sveriges kust runt om . Det blir ganska många mil, bara det.

Nu är inte bilar mitt stora intresse men ibland när jag ser något för mig ovanligt så fotograferar jag.
”Dreamtrip SAABen” såg jag på fallskärmsklubben i Västerås i fjol (2009).
Foto: Undertecknad
Per
 

Bilagor

  • SAAB TopOla IMG_2078.jpg
    SAAB TopOla IMG_2078.jpg
    68.5 KB · Visningar: 439
Frågades en del om VW-Buss.Jag och en polare har gjort iordning en VW Caravell Syncro från 1990.
Inredd med kök, sovplatser, garderober m.m.
Ordentligt höjd med hjälp av de extra stora Mudterraindäcken.
Syncron har sk. "snorkel" orginal så tar in insugningsluft vid bilens takhöjd.
Krävs dock en enklare genomgång för att se till att motor är skyddad mot vatten ordenligt.
Bussen tar sig fram otroligt bra på riktig offroadbana med vad etc.
Reservdelar och kunskap att meka folkvagnsbuss av äldre typen finns i alla hörn av världen.
Mycket enkelt att meka själv oxå och ta med reservdelar skall man alltid göra.
Det var lite tips om Syncrobuss=)

Kolla gärna www.xcadventures.com under konstruktion men på god väg=)
Första resan kommer nog bli Sverige - Polen - Svarta havet - Sverige.

/Robban
Nu är inte bilar mitt stora intresse men ibland när jag ser något för mig ovanligt så fotograferar jag.
Är det en sådan här ni ”utgått” ifrån?

Jag skulle i likhet med Luktafotogen undvika att ha en bil i en färg som liknar något militärt, i synnerhet vid resa utanför Västeuropa.

Foto: Undertecknad
Per
 

Bilagor

  • VW syncro IMG_0435.jpg
    VW syncro IMG_0435.jpg
    56.5 KB · Visningar: 428
Vw Syncro har gjort bra ifrån sig på många projekt. Med tanke på svansmotorn kan den nog bjuda på en del okonventionellt när det gäller viktfördelning av last. Dessutom började utvecklingen redan med den gamla hippiebussen på sjuttiotalet så tekniken är beprövad och tänk att ha en sån...
 
Riktig bil

Ni borde satsa på en riktig bil! Denna håller för den mest brutala körningen, jag lovar!
 

Bilagor

  • 225756-2132403.jpg
    225756-2132403.jpg
    74.4 KB · Visningar: 373
Lågbudgetalternativ

Lågbudgetalternativet. Skattebefriad. Det behövs inte ens sittplats för alla. Ståplats räcker.

/Per
 

Bilagor

  • lågbudget_IMG_2858.jpg
    lågbudget_IMG_2858.jpg
    56.7 KB · Visningar: 273

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...