Ovanlig fångst!

Jag har fått någon form av plattfisk (är så dålig på dom arterna) ute på västkusten, jag och en kompis hittade ett långt lergrund som vi vadade ut i. Plötsligt så sprattlade det till under foten på mig, under foten ligger en 15 cm plattfisk =) under hela dagen fick vi nog tag i 6 - 7 st plattfiskar på detta viset =). Om någon vet vad detta kan vara för fisk så får ni gärna berätta det. Misstänker sanskädda =)
 
En fiskmås som tog på en mjuk Cellowobbler. "Drillade" den sakta, i luften, men som tur var lossnade den när jag fått in den en bit.

Raskesven
 
Litet och stort

En gång högg det en fladdermus vid flugfiske med en E-12:an vid Dalälven (den klarade sig bra med bara ett litet hål i flyghuden).. (jag drillade den försiktigt)
Det som var värre att drilla var en planande motorbåt som korsade trollingbåten akteröver, jag gav den en match men var tvungen att ge mig efter en mycket kort stund...
 
En mås

Inte jag dock, men farsan har fångat en fiskmås! Tog wobblern i luften och blev rejält krokad. Morsan fick hålla och far min ta ut draget med tång. Måsen var måttligt nöjd...

/Peter
 
Fick ett bottennapp och drog upp en grästuva där det vid närmare inspektion även ingick en minimal lake (ca: 5-10cm lång).
 
En spark!..... Det sjuka är att det var samma spark som min morfar hade efter att ofrivilligt druttat i sjön 5 år före, på jakt efter en kamrat i mörkret!!..... ( kamraten hittades död dagen efter... usch o fy! )
 
keps

fick min egen keps hösten 2006 när jag och en kopis letade gädda under en riktigt blåsig dag på en rapala vobler. Voblern fastnade i vassen nära båten och jag drog lite väl hårt så när den släppte kom flygade och tog kepsen i förbifarten. det blev som tur inga personskador men ryktet spredsig snabbt.
 
Samma fisk på två krokar

För många år sen låg min son, då fem år, och jag på magen på bryggan och kikmetade. En hungrig abborre slukade sonens krok med bete och fortsatte sedan för att käka upp min krok. 400 gr abborre + trassel som min son fortfarande kommer ihåg.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...