Skidåkning i UTAH, USA

Bor i San Diego, CA, USA och har tänkt att passa på att åka lite skidor i UTAH i vinter och skulle vilja veta mer om vilken skidort som är bäst runtomkring Salt Lake City.

Tacksam för alla svar!
 
Halloj.

Jag har en polare som gjorde ngs sorts adventure ski tour i Utah. Tydligen superbra skidåkning!!!

Kollade nyss med honom, och de åkte i Park City Mountain Resort, Solitude Mountain Resort, Brighton Ski Resort, Alta Ski Area och Snowbird Ski & Summer Resort.

Kolla på http://www.skiutah.com

jag var nyss inne och plågade mig själv genom att titta på bilderna....suck. ger mig snö NU!!

Ha det gutt

Malin
 
The Best Snow on Earth

Jag var för några år sedan ca en och en halv månad i Wasatch Mountains som bergskedjan heter som skidorterna ligger i. Jag åkte i Park City, Brighton/Solitude, Snowbird och Alta (tillåter inte snowboardåkare). Bäst tyckte jag Alta var, avslappnad atmosfär och inte lika flashigt som Snowbird. Dessutom betydligt billigare boende. Jag bodde på Snowpine Lodge, i våningssäng med halvpension vilket var mycket bra! Ett annat bra ställe i Alta är Peruvian Lodge något dyrare och större framförallt. Billigast bor man i Park City och än billigare i Salt Lake City (men då riskerar man att fastna nere i stan vid snöstorm då de stänger vägen upp!).

Efter att ha åkt skidor lite varstans i USA tycker jag fortfarande ingenting slår Alta. Snön är helt ooootrolig!

Kör,

BB
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.