Jag säger bara en sak

Träna ordentligt innan och festa inte under skidveckan
Guiderna älskar att köra skiten ur kaxiga svenska skidåkare
UCPA är ingen party tripp, upp tidigt varje morgon oavsett väder och kör stenhårt tills solen går ner.
 
???

lucky; sa:
Guiderna älskar att köra skiten ur kaxiga svenska skidåkare
UCPA är ingen party tripp, upp tidigt varje morgon oavsett väder och kör stenhårt tills solen går ner.

Hmmm.. vart akte du nagonstans??? Denna bild av UCPA har inte jag. Tvärtom, guiderna tar det nästan för lugnt. Ibland maste man vänta för länge tycker jag. Enda gangen de drar pa lite är väl första dagen för att testa vilka som kan följa med eller vilka som kanske skall aka med en langsammare grupp.

/stefan
 
somule; sa:
lucky; sa:
Guiderna älskar att köra skiten ur kaxiga svenska skidåkare
UCPA är ingen party tripp, upp tidigt varje morgon oavsett väder och kör stenhårt tills solen går ner.

Hmmm.. vart akte du nagonstans??? Denna bild av UCPA har inte jag. Tvärtom, guiderna tar det nästan för lugnt. Ibland maste man vänta för länge tycker jag. Enda gangen de drar pa lite är väl första dagen för att testa vilka som kan följa med eller vilka som kanske skall aka med en langsammare grupp.

/stefan

Häpp, vad vill du ha för tempo på åkningen, Stefan? Speedskiing? Jag har åkt med UCPA 1,2,3...öh, rätt många gånger, till Argentière, VT & SC. Enligt min erfarenhet är tempot, åtminstone i F-gruppen, precis så högt som man rimligtvis, med god kondition och några veckor i svenska fjällen tidigare på säsongen, kan klara av. Är man för duktig/snabb för F-gruppen ska man nog satsa på att bumma eller gå nån skidlärarkurs istället.

De guider jag åkt kan bäst beskrivas som fanatiker; en väntade inte ens tills hela gruppen hunnit kliva av liften innan det bar utför igen, en annan _vägrade_ åka där nån annan åkt förut, även om det innebar minst sagt komplicerade vägval... Som sagt, nya erfarenheter och nya eccentriska fransoser väntar varje år. Jag är frälst!

/magnus
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.