Problem med slalompjäxorna

Hejsan!

Jga har ett litet problem, det är nämligen så att min slalompjäxor klämmer på en knöl på insidan av foten. Nu har jag hört att man kan tydligen fixa ytterskon på något sätt om det klämmer på foten. Var kan dom göra sådant och vad kostar det ungefär?

MVH /Philip
 
Hej Philip!

Jaqg tycker att du ska ta stöveln o knalla iväg till en handlare och höra vad han/hon kan göra åt saken. Passa på att gå till den handlare som du en gång köpte pjäxan av så kanske det inte behöver kosta dig skjortan. Ett tips kan vara att göra en värmning, vilket i sig inte påverkar ytterskon så mycket men det kan vara värt ett försök. Om nu inte detta skulle hjälpa kan det vara så att man få gå på ytterskon med mera våld. Lägg på ett stort leeende så behöver det inte kosta en hel förmögenhet.

Lycka till!!
 
Det är svårt att få bort ett punkttryck mot foten genom att ändra på ytterskon, men däremot enkelt om man går på innerskon. Ta helt enkelt och holka ur skon/fodret där den klämmer. En vass kniv är allt som behövs.
 
Nja

Roland är ute och cyklar. Det är inte svårt att ta bort ett punkttryck genom att ändra på skalet (värma och trycka ut). Men alla punkttryck kanske inte sitter på ett ställe som är möjligt att trycka så lite rätt har du Roland. Mitt tips är att trycka i första hand eftersom det går ändra efteråt. Har du satt kniven i innerskon är det ju lite lurigare att återställa om det blir fel.
/Hejdå
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
billblomster Examensarbete - Problem för glasögonbärare Skidor allmänt 34
ricke Problem med stighudar Skidor allmänt 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.