Vad är din dagliga laddning?

Viktigt att ha med ...

Vissa saker är ju alltid bra att ha med, som: Gerber multiverktyg, Würth magasinskniv, 2 mobiler! (1st 5210 & 1st 9210), snus, plånbok, nycklar. Sen har jag även dagtid: 3st. pennor och 1st. tuschpenna, elmejsel, tumstock och en folieskrapa (yrkesgrej). Det är väl så att vi hänger i bältet det vi behöver (och i fickorna) medan damerna har väska av något slag. Ute på tur: så är nästan allt ovan med + en massa annat trevligt som tynger ner ryggan ! Faktiskt är då jag är ute och vandrar några saker väldigt viktiga för mig: min gröna basker, lappkniven och cammofärgade Buffen, annars känner jag mig inte hemma ! Trevlig sommar på er alla ! /Gunnar
 
Har gått några år nu,

och jag undrar om er laddning har förändrats på något sätt? Min har inte förändrats så värst mycket. Så här ser den ut idag:

1. Plånbok med de vanliga prylarna
2. Nyckelknippa inhyst i läderpung och karbinhake för snabbkoppling till bältet innehållande:
~ Tracer Glow Ring (grön)
~ Arc AAA minificklampa (vit)
~ P38 konservburköppnare
~ SwissTech UtilyKey
~ Nycklar
3. US Army Pill Fob (vattentät) innehållande en liten Silvakompass i locket och diverse piller (Alvedon, Tums osv) och plåster
4. Fickspegel modell liten (användbar i händelse man får skräp i ögonen eller behöver kika inunder bilen osv :)
5. Näsduk
6. Mobilen (en gammal 3310, arv efter min dotter som naturligtvis stoltserar med den senaste Samsungen)
7. Casio G-shock AW-510 armbandsur
8. Black Hawk bältesfodral i ballistisk nylon med Spyderco Military (slät egg, CPM-440V. Har den nya med S30V-stålet också, men den får vila sig i form i vitrinskåpet :D)
9. Brunton Helios tändare i ett Biancifodral (eller Zippo med i original läderfodral)
10. Ett svenskt armébälte i läder från Öveskott
11. Diverse kopplingar och karbinhakar för att snabbt kunna ta fram de olika attiraljerna på bältet.
12. Fisher Telescoping Space Pen (svart)
13. Arméns hudsalva

Hm, blev en del. Det gäller att ha många fickor (vilket jag har i och med mina 5.11 byxor och Camel-jackan).

Den här laddningen är alltså det som jag har på mig i urban miljö, skall jag ut i busken så tillkommer en hiskelig massa andra prylar. Jag hoppar nog över den beskrivningen för tillfället.

Berätta vad ni har på er när ni skall brottas med vardagens obarmhärtiga tristess :)

~Paul~
 
Mobiltelefon
Betalkort
Leg
Busskort

Det räcker.

Iofs brukar det komma med något kvitto också, men det är bara för att jag inte lämnat in reseräkningen på jobbet
 
Ha ha ha ha

Ja, jag måste erkänna att en och annan chokladkaka vill gärna slinka in :)

På tal om det. På ICA kan man köpa chokladkakor bara något mindre än den stora Marabou för 3.90:-/styck!! Det är i och för sig Euroshopper med endast två smaker (nöt, regular) men de är förvånandsvärt goda :)

~Paul~
 
helt utan ironi!!

denna tråden skapades 2001 och är fortfarande vid liv, de e ju grymt att skapa en tråd av den kalibern.. Till och med "dyra knivar" tråden får känna sig hotad... En riktig höjdartråd!
 
Tack Patric,

Dyra knivar är nog min favorit ändå :) Är det någon som vill öppna den tråden igen så gärna för mig :)
 
Re: Ha ha ha ha

dePaul; sa:
Ja, jag måste erkänna att en och annan chokladkaka vill gärna slinka in :)
På tal om det. På ICA kan man köpa chokladkakor bara något mindre än den stora Marabou för 3.90:-/styck!! Det är i och för sig Euroshopper med endast två smaker (nöt, regular) men de är förvånandsvärt goda :)
~Paul~

Att bära chockladkakor i fickan är inte alltid så lyckat. Själv slutade jag med det när man flyttade hemifrån och fick sköta tvätten själv :)
 
Re: Re: Ha ha ha ha

strand; sa:
Att bära chockladkakor i fickan är inte alltid så lyckat. Själv slutade jag med det när man flyttade hemifrån och fick sköta tvätten själv :)
Sant, mycket sant. Men vem har sagt att man skall bära dem?

In med dem i munnen med en gång!!! :)

~Paul~
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.