Vad är din dagliga laddning?

Pryttlar...

Mycket intressant diskusion. Fler än jag som har sina standardprylar. Har mina alltid i samma ficka, så att jag aldrig behöver leta heller:

Byxor:
Höger byxficka:
Nyckelknippa m. kompass

V. byxficka:
Fodral m. öronproppar (har tinnitus).
Bilnyckel (ibland)
Mobil 3210 (min allt-i-allo. anv som anteckningsblock, miniräknare, alarmklocka, telefon/adressbok, och ja visst ja, som telefon ibland oxå) ;)
Jacka:
Höger ficka:
Plånbok

Min Karrimor Marathon 35 som jag alltid har på armlängds avstånd:
Fleecetröja.
Lampa till cykeln.
Första förband
Sportvattenflaska 7,5dl
Fryspåse m. påsförslutare modell ståltråd i plast (påsen oftast fylld med spaghetti/buljongtärning när jag är på väg till jobbet)
Bok/läsning
CD-skivor i tygfodral
Minidisc m. hörlurar (md:n trasig f.n. så den får inte hänga med).

Jobbar som personlig assistent, så det uppkommer ofta situationer där jag får 'vänta', d.v.s att jag måste slå ihjäl död-tid själv. Därav boken och musiken.

Danne - Nu ska vi inte tala om vad jag fyller fickorna med om jag är ute i skogen...
[Ändrat av Fluoronauten 2003-02-17 kl 23:58]
 
Liljeholmens !!!!

Måste vara samma fenomen som med alla stadsjeepar finns mest där de behövs minst.
Det vill säga Östermalm.
Men nu förtstår jag varför pryltillverkarna kan överleva.

Själv prylbög när jag behöver.

HUSSE
 
Traser finns mig vetteligen inte i Sverige. Du blir tvungen att skicka efter den från England:
http://www.traser-uk.com/index.htm

Eftersom båda länderna är med i EU så kostar det inte mer än att handla än vad det skulle göra inom Sverige (ingen tull eller andra avgifter). Faktum är att transporten från en del EU länder är billigare än inrikes!?!
 
Prylar ja...

Detta är vad jag alltid har med mig till vardags:

Byxfickor:
nycklar, med kapsylöppnare, LED-lampa, visselpipa
mobiltelefon

jacka:
fram/baklyse till cykeln (om jag är i stan)
försvarets första förband + andningsduk (om man skulle behöva ge mun mot mun till någon som kanske har någon smittsam sjukdom) + sårtvätt
plånbok

ryggsäck:
större första förband
ficklampa
packremmar
regnbyxor
mössa
fällkniv
cykelkarta över Uppsala
kalender
anteckningsblock + 2 pennor
clip-reflex + sån-där-som-rullar-ihop-sig-själv-reflex
+ en reflex som kan blinka i rött
hänglås (till skåpet i gymet)
en tub Vek(c?)tavir + en burk bafucin
diverse böcker + matlåda (om det bär hän till Polacks)
 
HAglöfs LIM 25

min Haglöfs lim 25 med Vatten blåsa och några Runebars..
min läderman åker också ner i ryggan...
även en Haglöfs Power strecth tröja.
zippo tändaren så klart...
det är allt jag behöver...
MVH jocke
 
Om jag bara skulle ha två grejor med mig skulle det vara kniv och silvertejp.
På det kan min stora idol tillverka vatten ur sand och
bygga en bil om han också hittar en konservburk (det blir förövrigt en fiat uno om man följer instruktionerna).

Skämt åsido så är väl mobilen det viktigaste i dagsläget. Hade förrut ett kitt som alltid följde med men efter att de aldrig kom till användning blev det mest jobbigt. Nu har jag en ryggsäck som är altid är "aktivitetsoptimerad".

mvh/sam
 
visserligen en gammal tråd men men..
ja brukar ha med mej:
* mobil (nokia 3510i)
* nycklar
* plånbok (fylld med de som man för tillfället har..)

sen brukar min lilla rygga få följa med på de mesta..
* pennor... (många)
* papper
vid behov
* en tröja
* regnbyxor

sen undrar jag lite över hur i förklarar alla era knivar och dylikt för polisen om dom skulle fråga? ;)
 
Grymt kul

*asgarv* Så här roligt har jag inte haft på länge...

Grymt kul att läsa vad alla har med sig. Äntligen kan man ha gott samvete för att man ofta är förberedd på vad som kan komma. Jag är ofta den som har med sig just den där prylen som någon frågar lite uppgivet efter, typ "det är väl ingen som råkar ha buntband och spik med sig?". I dom fallen så brukar jag kunna le lite och säga "jovisst" med ett stort leende.

Av någon märklig anledning så råkar jag ofta ha med mig just det som behövs, inte för att jag släpar på ett skrotupplag utan kanske för att jag är lat och inte alltid orkar plocka ur ryggsäcken :) Det är iofs ett problem då man byter mellan olika ryggsäckar... Hur tusan skall man orka flytta alla småpryttlar?

I asfaltsdjungeln har jag så lite som möjligt med mig, vilket brukar bli plastkort, busskort och mobil. Tar jag mig ut utanför asfalten så är jag oftas optimerad för aktiviteten, men en multitång (billig från Teknikmagasinet), plastpåsar (två st) och lite godis följer alltid med. Sedan beror det på vad man skall pyssla med.

/Mattias
 
Tja

För mig beror det lite vad man gör.
Har ingen Victorinox eller Läderman så jag får klara mig utan.

Skola/stan/glida:

Plånbok@Bakfickan:
Diverse kort: Sportfiskarnas medlemskort, gothia kort, busskort, TV3-, ZTV-, Metro-, RIX-, Mix Meg.- och Koraxkort + lite annat, Kondom, Lite småpengar, en plastpåse (modell större), plåster och medicin.

Sedan så har man väl mobilen ibland också, tja ska jag ut på "uppdrag" så medföljer skruvmejslar, antistatpåsar, reservdelar och testdelar (beroende på vad som är trolig felkälla på datorn ifråga).

På hajk; kläder efter väder och inte väder (även om det regnar ska man ha med badbyxor!), slidknivar (en arbets och en mat), bestick och kåsor etc, ficklampa (noname, ska försöka skaffa en MagLite då de är så sköna) + Annan personlig utrustning. Sedan tillkommer mer den sedvanliga patrullutrustningen, kök, vindskydd, press., matverktyg, kastruller (dock ytterst sällan), spade och såg ibland blir det yxa också + mat. Fast all patrullutrustning delas upp någorlunda lika efter kroppsbyggnad. Jag försöker oftast ta Vindskyddet, mat och vatten + Yxa/Såg, spade. Ibland kan man få kånka kök också, men jag klarar det så jag klagar inte så värst mycket (lite sympati från patrullens tjejer vill man juh ha =)).

MvH Alexander "Scout^" Holm.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.