Vad är din dagliga laddning?

Guest

Gäst
Nej, men jag skrev vigselring! Då skulle det verka underligt att bära omkring på en kondom...
/Mattias
 
Kådis

Förutom den vanliga anv.området kan man ha den som vattenbärare ifall man råkar gå vilse och måste bygga ett vindskydd med sin multitool. Sen kan man ju alltid steka i ceratet (armens) och tillverka en helikoper med sin swtchiska (Mac Gyver kan iallafall).

/Stefan
 
Kondomer brukar jag ha med mig på jakt...
Bra och billigt mynningsskydd på vintern (det är den enda tråkiga aspekten av snö; ski-en kan sätta sig i pipan)

Annars har jag faktiskt använt den som vattenhämtare också, inte så ofta dock.
 
Hmm....
Saft på en gång; det kanske inte är en så dum idé - lär ju halka ner ganska bra om inte annat.

Det känns för övrigt som att den här tråden spårat ur. Jag lägger ner den.
 
Ge inte upp då!

Nej för f*n!! lägg inte ned den...

Jag tyckte det var intressant fram till kondomen då förstod jag var det skulle bära hän: till Jorgubben...

Så var det mina prylar då...
Plånboken i fickan, Mobilen i handen då den är för stor för fickan. Sedan nycklarna förståss. Men det här med småprylar hit och dit lämnar jag hemma, vad kan hända???

Hur ocfta far ni egentligen användning för dessa prylar och vad det är?

I skogen försöker jag inte att glöma en kniv och kameran, på kortare turer dock. På längre behövs bättre planering.

Jag bor mitt i Småland och nära till skogarna.

Funderar på att lämna telefonen hemma, för det är ändå ingen som ringer mig i alla fall :)
Dan/Trevlig helg.
 
Nä, försök komma tillbaka.

Dock har jag en liten undran om gummit som iofs borde ligga under jaktforumet:
Vid skott, skjuter du igenom det eller plockar du av det. Denna fråga går ju förstås att missförstå å det grövsta...

/BAX
 
Ang. gummi och annat

Finns det tid är det nog bra att ta bort kådisen från bössan, men verkansmässigt är det nog sak samma (har faktiskt inte provat att skjuta igenom, skall göras snarast; hitintills har jag alltid plockat av den). Det finns ju kommersiella mynningsskydd som man skall kunna skjuta genom, så varför inte en kondom.

Vidare tror jag att jag glömde nämna att jag alltid har med mig en 4" skiftnyckel tillsammans med alla andra oundgängliga verktyg.

//Björn

Är det för övrigt någon som har åsikter om gerber 800 legend. Lägg gärna som recension.
[Ändrat av Jeobald 2001-10-27 kl 11:03]
 
Nö(r)dvändiga prylar!?

Ni kan för fan inte vara sanna! Själv har jag allt en riktig man behöver, en gädda och snus!
 
dePaul: vad är en "tracer glow ring" för något?
Prylgalen som man är undrar man ju om det är något man missat...
/Henke
 
Intressant tråd

Kul att se att man inte är ensam om att släpa runt på "nödvändigheter".
Här är min dagliga laddning:
*Lämplig multitool, i regel Victorinox SwissTool, men Leatherman förekommer också beroende på dagens övningar.
*Nyckelknippa med liten victorinox
*Plånbok så klart
*Maglite Solitaire
*Ericsson R310
*Försvarets hudsalva
*Lämplig fällkniv om det kan motiveras ur juridisk synvinkel
*Plåster


Masse; sa:
Själv har jag allt en riktig man behöver, en gädda och snus!

Vad har du gäddan till?
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.