Solpanel

Koppla bara på en USB powermeter ,är en mellangrej mellan laddare och enhet så är ni hemma med rikta rätt.

Finns massa billigt även i Sverige
 
Hade redan slagit mig att det kanske finns appar. Men det är inte allom förunnat att kunna använda dem tydligen. :(
 

Bilagor

  • ampmeter.jpg
    ampmeter.jpg
    96.1 KB · Visningar: 354
Köp en som man sätter mellan laddkabeln så den visar vad som går igenom.

Sitter för övrigt och väntar på nattens special som inte lämnat mig besviken en enda gång - Coyotepar? - dom hitta mitt tält förr förra natten.
Första natten var dom bara blyga,andra natten var dom ute på making new friends runda runt tältet - få se va fan dom hittar på nu.

Kanske är en brud Coyote med sina ungar som tror hon hittat en kille.

Dom låter exakt om vargar som leker

Haha
 
Hur länge har du varit över där nu? Känns som månader. Lite avis blir man. ;-)

Nä, jag behöver inte veta exakt. Kan nog måtta hyfsat i riktning mot solen.
 
Nu har jag fått nån slags svar från BlitzWolf. Jag *tror* de bekräftar det flera här sagt, att man kan vika undan en del av panelen utan att det påverkar effekten från de fortfarande belysta cellerna.

Hi,

Thank you.

Could you please answer my other question? I don't know enough about solar to figure this out on my own and it's essencial for what panel I should choose. I think I used the wrong terms before, so I'll rephrase.

If I fold the panel so, say, two of four panels are totally shaded, will that affect the overall performance or will the panel act as a two panel, at half speed so to say?


Dear customer ,
Thank you for your email .
You can fold the panel, it can also play its role.
Because the panels are conductive.
Best regards


28 W it is then! Ska bli så spännande att se hur detta funkar. Tack allihopa för hjälpen!
icon7.gif
 
Men määä! Jag valde Banggood trots att det blev en hundring dyrare för att få den skeppad från USA istället för Kina. Snabbare och känns säkrare. Så la jag till nån jäkla försäkring som garanterar full ersättning om paketet kommer bort, bara 10 kr.

Men hallå! "Your credit card will be manully processed in the next 48 hours". Har de kulram också? Och jag fick veta två helt olika leveranstider beroende på vilken webläsare jag använde. Först var det upp till 10 dgr från USA. Men den webläsaren hanterade inte formuläret så jag bytte. När jag väl var klar och gick tillbaka för att kolla specen igen så stod det 20 dagar med den webläsaren. Kunde jag lika gärna beställt från Ali ju.
 
Nu ni, nu har den kommit. D.v.s. jag fick avin i dag. Så i morrn smäller det, hårdtester i falnande oktoberberljus stundar! ;)

Alltså, det är väldigt svårt att inte hata posten. Jag fick 3 avier från dem med dagens post. En var för ett stort brev (en bok från England) som mycket väl gått ner i den fastighetsbox med servicebox som de tvingat på oss. Men behagar de leverera större brev i den som de gjorde så mycket reklam för att de skulle? Icke.

En är så klart solpanelen. Men den tredje? Har ju inte beställt nåt annat. Jo, det var en påminnelse om solpanelen! Hä? Kollar datum. Det första är daterat 30:e september, men kommer idag, 10 dagar senare! Man får väl vara tacksam att den inte hunnit gå i retur... :(
 
Men perkele... Läste inte så noga. Posten har tydligen börjat med något (för mig) nytt... Man ska betala in pengarna först, sen ska detta godkännas av tullverket, SEN börjar de överväga att leverera paketet till mitt utlämningsställe...

Men jättebra! Ännu en fördröjningsfaktor. Förut har jag alltid betalat direkt på utlämningsstället. Men det var väl för lätt...

Ytterligare en sak att irritera sig på - man instrueras att besöka en websida medelst "dator, mobiltelefon eller liknande" för att göra inbetalningen. Inte ett ord om vad man ska göra om man inte har tillgång till detta. Det finns fortfarande, ffa äldre, personer som inte har och inte heller vill ha något av detta. Jag känner flera. Den gruppen är redan diskriminerad så det räcker, tycker jag.
 
Tyvärr

Det tar ytterligare minst 14 dagar innan du får grejorna. Inte konstigt att Postnord går på knäna ekonomiskt med så långsamma rutiner. Tullen spelar nog en ytterligare fördröjande roll i det här men dom har ju ingen vanlig affärsverksamhet att ta hand om.

Testet borde i var fall kunna genomföras före julhelgen. Lycka till!
 
En 24W panel klarar att ladda en powerbank även runt jul....som tur är.

Beställde lite från UK nu , skten kom dagen efter Postmord läskga fingrar var inte inblandade utan UPS och DHL
 
Ytterligare en sak att irritera sig på - man instrueras att besöka en websida medelst "dator, mobiltelefon eller liknande" för att göra inbetalningen. Inte ett ord om vad man ska göra om man inte har tillgång till detta. Det finns fortfarande, ffa äldre, personer som inte har och inte heller vill ha något av detta. Jag känner flera. Den gruppen är redan diskriminerad så det räcker, tycker jag.

Det är ju på förekommande anledning som de infört detta, och det är en jättesmidig funktion.

Gamlingar och bakåtsträvare kan ju alltid avstå från att beställa från utlandet.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Dan B Solpanel till en kylbox. Utrustning allmänt 27
paros Större portabel solpanel Utrustning allmänt 9
MikeMike Solpanel Utrustning allmänt 12

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.