Får man inte vara med om man har Mac?

Re: Testa meny...

clindh; sa:
Hade jag bara en Mac så skulle det bli så fint så - någon som har tips om tex ett Internetcafé i Stockholm med Mac:ar?

Ni som har problem med seg meny, kan ni kolla in på http://www.fotosidan.se och se om menyerna där är lika sega? De kör en senare version av menyprogramvaran, kanske det är en bugg som fixats.

Anledningen att det går snabbare med Opera och iCab på mac är väll att menyerna där inte fungerar? En lösning på problemet är att byta till hiermenus för menyerna,
de är ung lika snabba på Mac och PC.

De finns att ladda ner på http://www.webreference.com/dhtml/ och är nu i version 4 och utvecklas och förbättras kontiniuerligt när nya webbläsare dyker upp etc.

Hälsn. Aryan Schmitz
Macanvändare och webbutvecklare på Korridor AB
 

Guest

Gäst
hmm

nu har ju även jag då, som mac-användare, upptäckt hur segt det går med mac på utsidan....lite trist att man måste sätta sig i skolan som nu för att inte webbläsaren ska hänga sig stup i kvarten...
men jag ska kolla in lite tips ni har lagt in här!

/lim
 

clindh

Forumvärd
Re: Re: Testa meny...

aryan.schmitz@korridor.se; sa:
En lösning på problemet är att byta till hiermenus för menyerna,
de är ung lika snabba på Mac och PC.
Det är faktiskt hiermenus vi kör, och sedan någon månad den senaste versionen som skall fixa problemet med minnesläcka på Mac som segade till allt. Det finns en senare version som fixar lite IE6 displaybuggar, men inget prestandarelaterat vad jag ser.

Sara, prova att stänga av menyerna först så får vi se om det verkligen är dem det beror på (länken för detta finns i tredje kolumnen på förstasidan)
 
Re: Re: Re: Testa meny...

clindh; sa:
aryan.schmitz@korridor.se; sa:
En lšsning pŒ problemet Šr att byta till hiermenus fšr menyerna,
de Šr ung lika snabba pŒ Mac och PC.
Det Šr faktiskt hiermenus vi kšr, och sedan nŒgon mŒnad den senaste versionen som skall fixa problemet med minneslŠcka pŒ Mac som segade till allt. Det finns en senare version som fixar lite IE6 displaybuggar, men inget prestandarelaterat vad jag ser.

Sara, prova att stŠnga av menyerna fšrst sŒ fŒr vi se om det verkligen Šr dem det beror pŒ (lŠnken fšr detta finns i tredje kolumnen pŒ fšrstasidan)

Menyerna funkar jŠttebra fšr mig nu pŒ mac (powerbook G4, OS 9, netscape 6) sŒ jag tror att du blivit kvitt problemet.

/Aryan
 

clindh

Forumvärd
Re: Re: Re: Re: Testa meny...

aryan.schmitz@korridor.se; sa:
Menyerna funkar jŠttebra fšr mig nu pŒ mac (powerbook G4, OS 9, netscape 6) sŒ jag tror att du blivit kvitt problemet.
Så då har vi bara problemet med Macs teckenuppsättning kvar... :)

Jag blir inte klok på när Mac skickar fel teckenuppsättning vid formulärinmatning och inte, uppenbarligen är det inte varje gång? (se ditt tidigare inlägg där det ju vart rätt)
 

Guest

Gäst
ok, nu har jag stängt av menyerna...

..så vi får hoppas det funkar...
det hängde sig första gången jag försökte svara på inlägget, men nu gick det!
ja, se datorer! :)

ha det/lim
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.