Forumkniv - EKA Swede 92

Löpnummer

är för mig inte lika attraktivt som namngravering. Det skulle kunna få mig att haka på beställningen.

Thure
 
Haha, ja det ser inte bättre ut. Det finns trots allt en omröstningslista där man kan ge uttryck för egna preferenser. Vi får se var vi slutligen hamnar.
~Paul~

2012

Du höll ju inte med om att det är EKA 130års-jubileum...

EKA Swede 82 är 30 år.
Är även Swede 92 årtalsnamngiven?

Prova lite image search på "leaf engraving blade", "birch leaf engraving" mm

Var inte så blyga och anspråkslösa som en liten kompass eller en liten text!:)
Färg går tyvärr inte att få med lasergravyr.
p3723n1.jpg
 
2012

Du höll ju inte med om att det är EKA 130års-jubileum...

EKA Swede 82 är 30 år.
Är även Swede 92 årtalsnamngiven?

Prova lite image search på "leaf engraving blade", "birch leaf engraving" mm

Var inte så blyga och anspråkslösa som en liten kompass eller en liten text!:)
Färg går tyvärr inte att få med lasergravyr.
Ja, jag anser att EKA på sätt och vis dog 2008.

Har inte det exakta årtalet på EKA 92 men det kan vara början av 90-talet. Har för mig att det började med att EKA producerade modellen 99 till Normark och sedermera byggde sin version på den.

När det gäller utsmyckning, gravyr osv så anser jag att man inte behöver överdriva. Låt kniven tala för sig själv är mitt motto.

~Paul~
 
Har inte det exakta årtalet på EKA 92 men det kan vara början av 90-talet. Har för mig att det började med att EKA producerade modellen 99 till Normark och sedermera byggde sin version på den.

~Paul~

Jag är inte säker på detta? Jag har för mig (?) att Swede 92 kom som modell kring första hälften/mitten av 1980-talet, något år efter att jag köpte min svarta Swede 60 "Normark".
 
Jag är inte säker på detta? Jag har för mig (?) att Swede 92 kom som modell kring första hälften/mitten av 1980-talet, något år efter att jag köpte min svarta Swede 60 "Normark".
OK. Det finns ju en bok som behandlar knivar från Eskilstuna. Egentligen skulle man ha en sådan ☺. Hade varit avsevärt enklare. Jag förmodar att 92-an omnämns där.

En del info är antagligen förlorad för all framtid i och med att de gamla uvarna slutat på företaget.

~Paul~
 
Den gebortkniv som FNavd gav oss 90 påminner starkt om modell 92. Den är etsad FNS Almnäs.
Helt utan ricasso. Givetvis med rem och fodral.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
turboadde Fråga om eka swede 88 Utrustning allmänt 9
Frandsén91 Eka H8. Smörkniv Utrustning allmänt 13
insco EKA Nordic H8 Utrustning allmänt 1
flanell tjejer & knivar! Utrustning allmänt 172

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.