Maxpedition Typhoon FS

Grattis till väskorna Seved, jag funderar fortfarande på en Doppfel bag men funderar om den inte är i minsta laget när man ska ut på jakt resorna...

Det jag har i mitt första förband som jag har bärandes på mig är: Plåster i olika storlekar,ett par kompresser, elastisk gasbinda, sårtvätt på flaska,leukosilk tape, vanlig gasbinda, sax, peng ( klämma ihop sår med), pincett, ipren, beta pred ( om hunden blir ormbiten), micro strips & fästing plockare.

Johan.

Tackar Johan :) Doppfel bag verkar ju kul, den går ju att bära på lite olika sätt. Men som sagt den kanske blir lite liten, när du ska åka lågnt. Kanske en stor hockey trunk :) Eller båda kanske ha ha.

Se där ja, en hel mägnd grejer jag inte tänkte på, vad är leukosilk tape o micro strips.

Seved
 
kan säga att dasspapper har räddat mig fler gånger än ficklampa, kniv & telefon;)

micro strips är tunna plåster remsor som är förstärkta, funkar ypperligt till att klämma ihop skär sår innan man kommer till sjukhus om man behöver sys.

Leukosil är vit väv tape som är bra när man behöver tejpa tex, kompress.

bägge finns på apotek.

jag rekommenderar inte nål & tråd om det är tänkt för sår etc. djävligt lätt att sy/ stänga in bakterier i
såren med ordentlig inflammation som resultat. bättre att tejpa ihop & låta någon kunnig göra det.. men ni menade kanske vanlig nål & tråd...

vet en del tyskterrier ägare som syr ihop sina hundar om dem har blivit sargade av tex. grävling & det funkar bra ibland men oftast inte ( jag vet att skin/hud är olika på hundar & människor men..)

J.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...