Maxpedition Typhoon FS

Alltså så är det ju med alla större märken. Tror inte lundhagskalkläder kommer från samma fabrik som deras underställ, eller ryggsäckar. Och kängorna gjordes tidigare i järpen. Att tycka att ett märke inte är ett märke för att de har olika underleverantörer är lite skumt. Sen att kineserna försöker tjäna extra genom att kränga samma produkter under eget märke är inte heller nåt nytt. Var ett stort svetsmärke som råkade ut för det bl.a. Och så klart andra stora klädtillverkare, north face är extremt plagierat.
Jo, det är ju sant förstås. Ytterst få är något annat än diversehandlare egentligen. Inte som på den gamla goda tiden när ABU tillverkade sina rullar i Svängsta :).

Tråkigt dock att kineserna tar över så mycket.

~Paul~
 
Ja dom verkar jäkligt fina tycker jag. Ha ha jag skulle ha en ordentlig ficklampa för några år sen och köpte en custom gjord en, nu har jag 10 lampor, av varierande sort. Så jag vet inte var det slutar.

Seved

Ja, det är knäppt vad man lyckas samla på sig grejer. Väskor, knivar och lampor är mina tre svagheter. Tillverkarna får helt enkelt sluta göra sjyssta prylar, annars går det här helt enkelt bara inte..

Du, en sak med Maxpedition: deras produkter ger ett något större intryck på hemsidan än i verkligheten. Detta pga att de använder småttingar till modeller. Ännu värre blir det när man kollar på milspecmonkey

http://milspecmonkey.com/weargear/packsbags/218-maxpedition-typhoon-gearslinger-backpack

och hans reviews (han är jäättekort).

Min Kodiak är t ex den största av deras gearslingers men är inte alls särskilt übermaffig egentligen. Den är förresten ett hett tips. Tycker mig ha funnit den optimala jaktväskan där. Har kasserat gamle stolryggsäcken och trycker ner en liten Walkstool i vattenflaskefacket på sidan av Kodiaken. En detalj som är helt suvve är att man kan knäppa loss axel/bröstremmen på ett enkelt och tyst sätt när man ska i ett torn eller ställa sig på pass. Slipper man kränga av en skramlig rygga och allt vad det innebär. Och skjutaxeln är alltid fri.

/M
 
Ja, det är knäppt vad man lyckas samla på sig grejer. Väskor, knivar och lampor är mina tre svagheter. Tillverkarna får helt enkelt sluta göra sjyssta prylar, annars går det här helt enkelt bara inte..

Du, en sak med Maxpedition: deras produkter ger ett något större intryck på hemsidan än i verkligheten. Detta pga att de använder småttingar till modeller. Ännu värre blir det när man kollar på milspecmonkey

http://milspecmonkey.com/weargear/packsbags/218-maxpedition-typhoon-gearslinger-backpack

och hans reviews (han är jäättekort).

Min Kodiak är t ex den största av deras gearslingers men är inte alls särskilt übermaffig egentligen. Den är förresten ett hett tips. Tycker mig ha funnit den optimala jaktväskan där. Har kasserat gamle stolryggsäcken och trycker ner en liten Walkstool i vattenflaskefacket på sidan av Kodiaken. En detalj som är helt suvve är att man kan knäppa loss axel/bröstremmen på ett enkelt och tyst sätt när man ska i ett torn eller ställa sig på pass. Slipper man kränga av en skramlig rygga och allt vad det innebär. Och skjutaxeln är alltid fri.

/M

Ja jag måste ha nån samlar gen i mej. Japp knivar, lampor o väskor är några av mina intressen :)
Ja vi får skälla lite på dom ha ha.

Jasså, då får jag se hur stor den är när dom är när dom kommer.
Ja stolryggsäcken är ju lågnt ifrån optimal. Jag funderar på a byta ut min oxå, Jag har en sån hopfällbar pall oxå.

Seved
 
Det verkar som att vi som gillar knivar också gillar ficklampor, armbandsur, diverse gear (säckar, väskor, fodral, friluftskläder osv) samt kanske GPS/mobiler/kompasser/pill fobs och liknande.

Jag har ytterligare en last, nämligen sportfiskeutrustning, framför allt gamla rullar.

~Paul~

PS Lite prylgalen är man allt ;)
 
Det verkar som att vi som gillar knivar också gillar ficklampor, armbandsur, diverse gear (säckar, väskor, fodral, friluftskläder osv) samt kanske GPS/mobiler/kompasser/pill fobs och liknande.

Jag har ytterligare en last, nämligen sportfiskeutrustning, framför allt gamla rullar.

~Paul~

PS Lite prylgalen är man allt ;)

Japp det är nog att vi har det i blodet. Det är lite samma sak på nåt vis. Vi praktiserar Geardo :)

Ja gamla fiske grejer är rätt poppis att samla på va.

Seved
 
Då har den kommit, Remora.
en snabb koll så är den välgjord som Maxpedition brukar att vara.
Jag valde svart eftersom jag vet att den kommer att bli skitig.. grönt eller svart spelar ingen roll för djuren & ljus färg gick bort direkt..
radio hållaren passar båda mina comradior ( Zodiac & icom.) & även till garmin gps.
ska ut i helgen så dår får den hänga med så återkommer jag om vad jag tyckte.
bifogar lite bilder, jag provpackade också(det får plats lite mer småsaker.)

J.
 

Bilagor

  • Remora (Small).JPG
    Remora (Small).JPG
    49.8 KB · Visningar: 530
  • remora sida (Small).JPG
    remora sida (Small).JPG
    52 KB · Visningar: 600
  • radiohållare (Small).JPG
    radiohållare (Small).JPG
    44.1 KB · Visningar: 417
  • remora inehåll (Small).JPG
    remora inehåll (Small).JPG
    61.6 KB · Visningar: 425
Då har den kommit, Remora.
en snabb koll så är den välgjord som Maxpedition brukar att vara.
Jag valde svart eftersom jag vet att den kommer att bli skitig.. grönt eller svart spelar ingen roll för djuren & ljus färg gick bort direkt..
radio hållaren passar båda mina comradior ( Zodiac & icom.) & även till garmin gps.
ska ut i helgen så dår får den hänga med så återkommer jag om vad jag tyckte.
bifogar lite bilder, jag provpackade också(det får plats lite mer småsaker.)

J.
Ser mycket fina ut! Lite avundsjuk är man nu förstås :(. Grattis till förvärvet!

~Paul~
 
klart att du ska vara avis, men det går lätt att lösa;)
Problemet är att jag "behöver" en ny stor väska, eftersom bägge min North face duffel väskor börjar gå lite väl mycket sönder(reser mycket..). så nu funderar jag om jag inte borde beställa en stor maxpedition duffel...

samla & jaga ligger i våra gener, bara att bejaka!

fick hem cree lampor till min Surefire G2 så nu lyser den helt ok, samtidigt så fick jag hem en till Magishine pannlampa( så nu har man 2 likadana.. bra att ha..)

J.
 
klart att du ska vara avis, men det går lätt att lösa;)
Problemet är att jag "behöver" en ny stor väska, eftersom bägge min North face duffel väskor börjar gå lite väl mycket sönder(reser mycket..). så nu funderar jag om jag inte borde beställa en stor maxpedition duffel...

samla & jaga ligger i våra gener, bara att bejaka!

fick hem cree lampor till min Surefire G2 så nu lyser den helt ok, samtidigt så fick jag hem en till Magishine pannlampa( så nu har man 2 likadana.. bra att ha..)

J.

Mycket fint :). Fn hoppas jag får mitt i veckan. Ha ha sedär, då får du ju anledning att köpa en maxpedition väska till.

Kan inte hålla med dej mer. Man ska absolut bejaka det. Vi är samlare o jägare till naturen.

Japp cree gör en jvla skillnad. Jag har det på några. Det blir ett jäkla lyse. Surefire är riktigt fina. Jag har tre st och är riktigt nöjd med dom.
Hm magishine har jag inte sett hur är dom.

Seved
 
klart att du ska vara avis, men det går lätt att lösa;)
Problemet är att jag "behöver" en ny stor väska, eftersom bägge min North face duffel väskor börjar gå lite väl mycket sönder(reser mycket..). så nu funderar jag om jag inte borde beställa en stor maxpedition duffel...

samla & jaga ligger i våra gener, bara att bejaka!

fick hem cree lampor till min Surefire G2 så nu lyser den helt ok, samtidigt så fick jag hem en till Magishine pannlampa( så nu har man 2 likadana.. bra att ha..)

J.

Tja!

Ser fint ut. Alltid gött att kitta ihop sin nya väska! Vet inte vilken typ/stl på duffel du är ute efter, men Maxp Doppelduffel är GRYM. Bästa väskan i den storleksklassen jag har ägt. Löjligt skön att bära med ryggsäcksremmarna trots tung packning. Allvar, löjligt skön. Bra "medium" storlek på väska, måste vara bäst i klassen utan tvivel. Perfa att lasta grejer man är rädd om i (vadderad) och/eller som resväska för upp till en vecka beroende på aktivitet. /M

/M
 
klart att du ska vara avis, men det går lätt att lösa;)
Problemet är att jag "behöver" en ny stor väska, eftersom bägge min North face duffel väskor börjar gå lite väl mycket sönder(reser mycket..). så nu funderar jag om jag inte borde beställa en stor maxpedition duffel...

samla & jaga ligger i våra gener, bara att bejaka!

fick hem cree lampor till min Surefire G2 så nu lyser den helt ok, samtidigt så fick jag hem en till Magishine pannlampa( så nu har man 2 likadana.. bra att ha..)

J.
Jo, problemet går att lösa :). Jag är också på G för att handla en duffel. Jag låter dig köpa den först så kan du komma med en recension ;).

Vilken Cree köpte du? Cool white, neutral eller warm? Passar den till alla G2 Nitrolon? Jag har hört att så inte är fallet?

~Paul~
 
MAW: letar efter en bag som kan ersätta North Face basecamp duffel medium.

DePaul: vet faktiskt inte , beställde ifrån dealextreme & den passade min G2.http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.6090

Seved: Magishine pannlampa har jag haft i ett år nu & riktigt nöjd, grymt ljus & lätt att ha på huvudet 900 lum. beställde en till eftersom jag med ålderns rätt verkar ha blivit lite glömsk & glömmer den lite här & där, vill ha en i back up helt enkelt.. http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.29489

J.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.