Maxpedition Typhoon FS

Allså Maxpedition är bara bäst. Har deras Jumbo, Doppelduffel och Kodiak Gearslinger. Outslitliga, funktionella, superbekväma och bra fack för organisation. Klockrent. Du kommer bara vilja ha fler av deras produkter, det är det enda "problemet"..

/M

Ja dom verkar jäkligt fina tycker jag. Ha ha jag skulle ha en ordentlig ficklampa för några år sen och köpte en custom gjord en, nu har jag 10 lampor, av varierande sort. Så jag vet inte var det slutar.

Seved
 
Vad sägs om dessa två Maxpeditionprodukter?

;)

~Paul~
 

Bilagor

  • JordanWolverine1OutdoorSheath01.jpg
    JordanWolverine1OutdoorSheath01.jpg
    144.6 KB · Visningar: 352
  • Maxpedition och kydexrig.jpg
    Maxpedition och kydexrig.jpg
    74.2 KB · Visningar: 353
Mycket trevliga. Är det en vanlig väska på översta bilden. Vad heter den.

Vad har du i den lilla fickan, kniv eller. Trevliga slidor o knivar. :)

Seved
 
Mycket trevliga. Är det en vanlig väska på översta bilden. Vad heter den.

Vad har du i den lilla fickan, kniv eller. Trevliga slidor o knivar. :)

Seved
Alltså det är inte mina bilder. Har hittat dem på nätet.

Den översta bilden är tagen av Martin Swinkels på hans egentillverkade kydexslida på en Maxpedition rig.

Den nedre bilden är tagen av Eric Noeldechen på hans maxpedition väska (vilken det nu är). Han är från Kanada så landskapet påminner något om det svenska dito.

I den lilla fickan sitter en Bic-tändare.

~Paul~
 
Alltså det är inte mina bilder. Har hittat dem på nätet.

Den översta bilden är tagen av Martin Swinkels på hans egentillverkade kydexslida på en Maxpedition rig.

Den nedre bilden är tagen av Eric Noeldechen på hans maxpedition väska (vilken det nu är). Han är från Kanada så landskapet påminner något om det svenska dito.

I den lilla fickan sitter en Bic-tändare.

~Paul~

Aha jag förstår :). Jag trodde det var dina ha ha.

Jag vart sugen på å göra nån abrovink med Maxpedition slidan. Ha ha hållarn till tändarn var frän.

Jag kollade på en väska men den verkade större. Ja Kanada ser väl ungefär ut som här.

Seved
 
Aha jag förstår :). Jag trodde det var dina ha ha.

Jag vart sugen på å göra nån abrovink med Maxpedition slidan. Ha ha hållarn till tändarn var frän.

Jag kollade på en väska men den verkade större. Ja Kanada ser väl ungefär ut som här.

Seved
Förstår. Borde ha varit tydligare. Sorry!

~Paul~
 
Alltså 5.11 är snarare en scout, dvs en firma som köper upp intressanta artiklar och därefter sätter på egna etiketter/logos.

Här är en 5.11 känga tillverkad i Kina av Jihua 3515 Leather and Leather Shoe Co., Ltd.
: http://www.alibaba.com/product-gs/312928775/5_11_boots.html

Här är en skjorta tillverkad av Ace Uniforms Inc.: http://www.alibaba.com/product/us107936179-260904650-0/5_11_Tactical_Shirt_Short_Sleeve_Cotton.html

Faktum är att de flesta 5.11 artiklar är tillverkade i just Kina. Här t ex en camo-militärskjorta tillverkad av Wuhan Yi Yang Heng Tai Industry and Trade Co., Ltd: http://www.alibaba.com/product-gs/323390562/military_5_11.html

Så ser det ut om och om igen. Man skulle kunna jämföra företaget 5.11 med en generalagent i diversekläder ;). Något i stil med Överskottsbolaget.

~Paul~

Alltså så är det ju med alla större märken. Tror inte lundhagskalkläder kommer från samma fabrik som deras underställ, eller ryggsäckar. Och kängorna gjordes tidigare i järpen. Att tycka att ett märke inte är ett märke för att de har olika underleverantörer är lite skumt. Sen att kineserna försöker tjäna extra genom att kränga samma produkter under eget märke är inte heller nåt nytt. Var ett stort svetsmärke som råkade ut för det bl.a. Och så klart andra stora klädtillverkare, north face är extremt plagierat.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.