Gissa position Västernorrland

På A svarar jag Smitingen :)

På B... hmmm, det är vid kusten i alla fall. Sedan är frågan vilka berg det är? Valkallen vid Lövvik? Taget från Hemsön? Men det stämmer inte riktigt tror jag...
 
Bild A är från Tranviken.
På bild B gissar jag Indalsälven upp mot Liden.

Här kommer en ny som är lite roligare och aning svårare. Kallar den bild C så blir det enkelt att hänga med i tråden. Va ju roligt det här.
 

Bilagor

  • 111.jpg
    111.jpg
    49 KB · Visningar: 449
Bild B igen, kan det vara Slåtterdalsskrevan som är "hugget" i det bakre berget?

Bild C: Inte den blekaste just nu i alla fall, men det ser ut som någon större älv... Och det lär ju inte vara Ångermanälven eller Indalsälven. Jag drar till med Moälven :) Var längs med Moälven vet jag inte heller :)
 
Ledtråd till bild C: Inte Ångmanälven, Indalsälven eller Moälven. Ligger i västra Medelpad och området är kännt för fint fiske. Älv och ort tack!
 
Bild C: Är det inte Haverö strömmar då? Ljungan och västra Medelpad? HAr bara passerat förbi med bil, men visst är det ett naturreservat där?

Bild D: Det där blåa huset borde man kanske känna igen... Men det ser ju ut som en inlandstätort, Resele kanske?
 
Bild C är från Ljungan i Kölsillre. En liten bit uppstöms ligger mer kända Haverö Strömmar. Fint fiske och kräfter stora som hummrar.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
thureb Gissa bilder från luften Andra regioner 28
avslLM Gissa platser i Gästrikland Andra regioner 251
avslLM Gissa bilder i Gävleborgs län Andra regioner 1055

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...