Tillåt inte anonyma medlemmar

Jag har förståelse för att anomymitet ibland kan behövas då kontroversiella synpunkter kan ge upphov till hat och hot.

Det är inte alltid lätt att veta vad som är kontroversiellt. det som är en bagatell för en kan betyda mordlust för en annan. Sedan finns det ett liv på utsidan om "Utsidan". I dagens läge så kan man väldigt utförligt kartlägga en människas liv, i lite olika utsträckning beroende på yrke och hobbies, bara genom en enkel googling. I ren protest mot möjligheten att göra denna kartläggning så kommer jag att behålla min anonymitet. Om detta minskar min trovärdighet så får det vara så. Det kan hända att min trovärdighet utanför Utsidan skulle ta skada om någon via en googling skulle se
vad jag har skrivit för svammel i vissa inlägg. Det är ju så att bland goda vänner så kan man vräka ur sig saker som man aldrig skulle säga i offentliga sammanhang. Nu har det faktiskt blivit så att man kan vara anonym i ett offentligt forum på Utsidan men man kan inte längre vara anonym vare sig på jobbet eller fritiden. Det är lite sjukt, är du med på en liten lokal terränglöpningstävling så dyker din placering upp via en enkel sökning, då vet man vilken hobby du har. Om du är politiskt aktiv på fritiden så kan man med en sökning på namnet få fram protokoll på varenda sammanträde som du deltagit i och vilket parti du representerar. Varenda liten tidningsnotis, födelseannons, bröllopsbild eller något annat som publicerats om dig finns för den nyfikne som vill karlägga dina aktiviteter. Kan man inte få vara sig själv åtminstonde på Utsidan, och anonymt så klart så ingen vet det?
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.