Tags

...Är en bra och användbar funktion, vet ej om den är ny, men jag såg den nu. Underlättar verkligen vid sökningar.
 

talthoff

Forumvärd
Den funktionen är ny sen i torsdags, exakt hur vi skall använda tags vet vi inte ännu.
Tags måste ju vävas ihop med resten av sajten oxå för att få "full effekt".

Vi får se ...

-Thomas
 
Jag älskar taggar. Kan man inte få skriva in taggar direkt utan att först trycka på redigera-tag knappen eller vad den nu hette. För att taggar skall funka måste det vara extremt enkelt att tagga materialet.
 
Nu har man kunnat lägga in taggar i tre månader...

Vem använder dem?
Tillför de något i debatterna?
Finns det ett behov av fler än två taggar per tråd?

Jag har lagt in några taggar :)

/Stellan
 
Går det inte lika bra att söka utan? Nu verkar det ju vara minst en som tror att taggar ska vara något slags anonyma kommentarer ("anonyma" = kan ej av andra användare knytas ens till användaridentiteten). I ett fall var taggen hånfull och närmast stötande och adm. tog bort den -
det var inget som en seriös site-ägare vill ha i tag-listan.

Nu var det också nyss en diskussion om mobiltelefoni och då kom taggen "tut i luren". Det är ju inte precis stötande men också fullkomligt onödigt, och ingen kommer att söka på detta uttryck.

Och den som gör onödiga saker ena gången gör det även nästa, och kanske värre.
 

clindh

Forumvärd
Oftast används taggar på ett bra sätt, men jag ser också att de missbrukas.

De är inte anonyma - jag kan i systemet se vem som skapar dem, så någon kanske behöver tas i örat lite...
 
Kan någon förklara för mig det här med Taggar?
  • Hur de funkar
  • Vad de skall vara bra för
  • Hur man lägger in dom.

//Peter
 
Kan någon förklara för mig det här med Taggar?
  • Hur de funkar
  • Vad de skall vara bra för
  • Hur man lägger in dom.

//Peter

Lägger man in en saklig "tag" så går det via den att söka på liknande ämnen med samma "tag", kanske inte riktigt ännu men det fylls ju på mer och mer. Du kan lägga in egna om du går in via "Redigera taggar".


peter
 
Jag har satt min första tag, i egen tråd, om hemmaträning !!!

Och jag har ånyo rapporterat en kommenterande tag (i detta fall "tröttsam reklam" i en tråd i Lättpackning). Jag är ledsen att störa admin. med sånt, men jag misstänker att lite rensningar i detta stadium kan stävja detta ofog en gång för alla.
 

clindh

Forumvärd
Avstängt

Jag har kollat på senast satta taggar och det är nog mer att likna vid klotter än försök att kategorisera innehåll - en del verkar använda det för att anonymt ge en åsikt om tråden.

Det är inte en enskild förövare som gör så heller, så då lär det knappast bli bättre med tiden - så jag stänger av den här funktionen nu för läsare av tråden .

Men trådstartaren kan fortfarande tagga sitt inlägg.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.